В този блог: Стартира Fast-E проект за изграждане на бързи зарядни станции съфинансиран от ЕС.
По проекта е предвидено да бъдат монтирани 241 DC зареждачки с мощност 50 кВт в Германия и още 37 в Белгия, през 80 км по магистралите в двете страни. В добавка има съпътстващ проект за още 30 зарядни станции в Чехия и Словакия...
Общата инвестиция по проекта е около €18 милиона, половината от които осигурява ЕС. Водещата компания на инициативата е операторът на зарядни станции Allego, към която се присъединяват RWE Effizienz, enviaM, Volkswagen AG, BMW AG, Renault SAS, Nissan Center EUROPE), DB Energie GmbH и hySOLUTIONS.
Самите устройства поддържат двата стандарта за бързо зареждане – Combined Charging System (CCS) и CHAdeMO – с мощност 50 кВт на всеки от двата кабела. Добавен е и Тип 2 контакт за AC бързо зареждане с 43 кВт. Единственият електромобил с 43 кВт бордово зарядно в света е първото поколение на Renault ZOE. Новото вече е с 22 кВт. Така собствениците на "старите" ZOE возила ще са щастливи, но само те ще могат да използват тази мощност.
Реално 50 кВт DC зареждането също става с макс. 43-44 кВт, но повече коли имат DC система и затова тези монтирането на такива станции по скоростните пътища прави сегашните електромобили много по-използваеми на дълъг път.
Засега няма официална информация за тарифите на зареждане, но според Automobile Propre Allego може да обяви фиксирана цена за зареждане за услугата между €0.5 и €2.25 в зависимост от мястото, плюс цена на минута зареждане между €0.3 и €0.39. Иначе казано, около €11 за 30 минути.
Планирано е станциите да бъдат монтирани до края на тази година, а проектът да приключи през декември 2017 г., заедно със съпътстващите проучвания, след което мрежата ще продължи да работи.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин