Fast-E – над 300 нови бързи зарядни в Европа до края на 2017 г.

Полезно и ефективно

В този блог: Стартира Fast-E проект за изграждане на бързи зарядни станции съфинансиран от ЕС.

По проекта е предвидено да бъдат монтирани 241 DC зареждачки с мощност 50 кВт в Германия и още 37 в Белгия, през 80 км по магистралите в двете страни. В добавка има съпътстващ проект за още 30 зарядни станции в Чехия и Словакия...

Общата инвестиция по проекта е около €18 милиона, половината от които осигурява ЕС. Водещата компания на инициативата е операторът на зарядни станции Allego, към която се присъединяват RWE Effizienz, enviaM, Volkswagen AG, BMW AG, Renault SAS, Nissan Center EUROPE), DB Energie GmbH и hySOLUTIONS.

Самите устройства поддържат двата стандарта за бързо зареждане – Combined Charging System (CCS) и CHAdeMO – с мощност 50 кВт на всеки от двата кабела. Добавен е и Тип 2 контакт за AC бързо зареждане с 43 кВт. Единственият електромобил с 43 кВт бордово зарядно в света е първото поколение на Renault ZOE. Новото вече е с 22 кВт. Така собствениците на "старите" ZOE возила ще са щастливи, но само те ще могат да използват тази мощност.

Реално 50 кВт DC зареждането също става с макс. 43-44 кВт, но повече коли имат DC система и затова тези монтирането на такива станции по скоростните пътища прави сегашните електромобили много по-използваеми на дълъг път.

Засега няма официална информация за тарифите на зареждане, но според Automobile Propre Allego може да обяви фиксирана цена за зареждане за услугата между €0.5 и €2.25 в зависимост от мястото, плюс цена на минута зареждане между €0.3 и €0.39. Иначе казано, около €11 за 30 минути.

Планирано е станциите да бъдат монтирани до края на тази година, а проектът да приключи през декември 2017 г., заедно със съпътстващите проучвания, след което мрежата ще продължи да работи.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (5)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

А всъщност Тесла-та може ли да се зарежда на тези станции, или само на нейния си Supercharger?
И още едно питане, ако електромобила поддържа DC зареждане, то следователно трябва задължително да има Chademo или CCS порт?
И питане номер 3 - при тип 2, зареждането пак ли се контролира от бордовото зарядно?
Май сме ги дъвкали тея неща ама все не помня.....

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Може с CHadeMO адаптер, който се купува от Tesla. Струва €557. Засега само така - все още няма Tesla CCS адаптер.

Да, всеки електромобил, който поддържа DC зареждане, има CCS или CHAdeMo контакт. При някои е опция, като BMW i3.

Зареждането се контролира от бордовото зарядно само при AC зареждане (без значение Тип 1 или Тип 2). При DC - зарядната станция вкарва ток директно в батерията - връзката не минава през бордовото зарядно на електромобила.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

въпроса ти зададен в чужд форум
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/4l5a0j/will_tesla_benefit_from_faste_charging_network_in/

Но тия 50кВт много слабички за пробега на Тесла, ако съм тръгнал да бързам за някъде.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

За Tesla, да, но скоро и за други електромобили ще е бавно 50 кВт зареждането, което реално е с 43-44 кВт. За Chevy Bolt, например, който се очаква на пазара от края на годината и е с 60 кВтч батерия, ще си трябва поне час и половина за пълно зареждане или час за междинно (10-80% да речем). Затова се работи по нови 100 и 150 кВт CCS зареждачки - вероятно от следващата година ще започват да се появяват на повече места.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Тесла смята да си удвои броя на Суперзарядните станции догодина. На нас една в Централна България ще ни е достатъчна, но за преминаващите първо ще сложат в София и Свиленград. Ясно е че собствениците на Модел S в БГ са малко, но след 2год на Модел 3 ще са повече.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари