В този блог: Американското енергийно министерство проучва супер бързо зареждане на електромобили.
Сегашните DC бързи зарядни станции масово са с мощност 50 кВт, като има и малък брой 100 кВт устройства. Supercharger станциите на Tesla са още по-мощни – до 135 кВт. Вече се работи по 150 кВт CCS зареждачки, но новите планове на сегашното американско правителство включват разработване на много по-мощни зарядни – 350 кВт...
Проектът е част от други големи проекти в подкрепа на електрическата мобилност – не е самостоятелен. Реално това е инициатива на американското енергийно министерство за партньорство с националните лаборатории по проучване на възможностите за зареждане с мощност до 350 кВт. С такава мощност батериите на следващото поколение масови електромобили (около 60 кВтч) биха се зареждали за десетина минути (ОК може би не чак до 100%, но поне до 90%).
Проучването трябва да бъде завършено тази година, като целта е да се съберат данни за електромобилите, батериите, инфраструктурата и икономическите усложнения при такова бързо зареждане.
Наистина, 10 минути – на това вече му викаме бързо зареждане. Или половин батерия за 5 минути, както ти харесва. В сравнение със сегашните 30 минути за зареждане на 20 кВтч батерия на 50 кВт DC станция, 350 кВт и 10 минути звучат много повече като бързо.
Енергийното министерство на щатите обаче не е единствената институция, която смята да проучва 350 кВт зареждането. CHAdeMO фондацията също вече проучва потенциала за 350 кВт зареждане, чието разработване ще зависи много и от това колко клиенти ще има за такава бърза услуга. Както сме свикнали за по няколко минути да си пълним колите с гориво сигурно е логично да мислим, че ще се хареса на всички.
За да се получи, ще са нужни много по-големи мощности. Представи си вариант три такива устройства работещи самостоятелно с пълната си мощност – това си е цял мегават. Нооо, Земята сме надупчили да смучем петрол от километри дълбочина, та колко му е на наредим на много места мегаватови зареждачки.
От: Cleantechnica
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин