В този блог: Една изключително интересна личност се заема с разработка на електро хеликоптер.
Мартин Ротблат е основателка на компанията за Sirius сателитно радио и автомобилна навигация GeoStar. Да се заеме с разработката на електрически хеликоптер обаче я вдъхновила не работата й, а Tesla Motors и диагноза за рядко животозастрашаващо заболяване на нейната дъщеря...
След като научава за диагнозата за белодробна хипертония, Ротблат създава United Therapeutics, за да доставя на пазара медикаменти за хора страдащи от тази болест. И понеже белодробната хипертония често изисква трансплантиране на дробове, тя създала отдел в компанията, който да разработи изкуствени и трансплантируеми дробове.
Но хеликоптерите, които доставят тези изкуствени органи, са шумни и изхвърлят доста вредни газове. За да намери решение на проблема, Ротблат решила да изобрети първия електрически хеликоптер, който да доставя органите за трансплантация по-тихо и чисто.
Ротблат също така е и сертифициран пилот на хеликоптер и по думите й вдъхновението да направи електрически дошло от Tesla Motors. Тя е голям фен на Елон Мъск и притежава седем Tesla електромобила.
Всъщност, тя е представила концепцията за хеликоптера на ток миналата година по време на партито за откриване на Гигафабриката.
Той е разработен заедно с Tier 1 engineering и представлява модифициран хеликоптер чиято горивна задвижваща система е заменена с литиево-йонни батерии от производителя на електро мотоциклети Brammo и YASA електромотор.
Моторът е изумително малък, както може да видиш от снимката отдолу (побира се в автомобилно колело). Точно към такъв или подобен се бяхме ориентирали, когато планирахме конверсия на голяма ретро кола (засега проектът се отложи).
На 21 септември, 2016 г., преоборудваният хеликоптер е направил 5-минутен тестов полет на височина 100 метра при скорост 80 възела. С настоящата батерия машината може да лети в продължение на 20 минути.
Стойността на конверсията е около $1 милион и е платена от медицинската компания на Ротблат, Lung Biotechnology. Следващата й стъпка е да разработи хеликоптер и батерия специфично за електрически полети.
В цялото това нещо има прилика с развитието на Tesla Roadster преди години. Според Ротблат прототипът на електрическия хеликоптер е послужил да докаже, че концепцията е възможна, докато всички й казвали обратното. Така са казвали и на Елон Мъск...
Сега Ротблат преговаря с производители на хеликоптери, за да избере доставчик и ако екипът й успее с проекта най-вероятно ще дадат лиценза и на други компании.
От: Fortune
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин