В този блог: С най-много DC зареждачки в щатите, EVgo изгражда и първата супер мощна.
Проектът стартира в Бейкър, Калифорния с план новата зарядна станция да е готова до юни 2017 г...
Сега мощността на масовите DC зарядни е 50 кВт (реално 43-44 кВт), което прави новите планирани устройства 7 пъти по-мощни. В момента най-голямата мощност е на 145 кВт Supercharger станциите на Tesla и на първата 150 кВт DC зарядна станция в Швейцария.
Очевидно зарядната инфраструктура изпреварва електромобилите като мощност на зареждане. Сега повечето електро коли с DC опция поемат до 50 кВт, далеч под капацитета на планирата 350 кВт зарядна станция. Но технологиите при батериите се развиват много бързо и следващото поколение електромобили от 2018-2019 г. най-вероятно ще може да се зарежда средно с поне 150 кВт.
Проектът е мащабен – устройствата ще са четири (всяко с мощност до 350 кВт), с възможност за монтиране на още четири, с CCS и CHAdeMO щепсели. Предвидени са също соларен навес и батерии за съхранение на енергията.
Точното време за зареждане сега не можем да сметнем, а и зависи от електромобила. Все пак с една проста сметка би трябвало да имаме около 35 кВтч за 6 минути (350/10). Ако Chevrolet Bolt (60 кВтч батерия), например, можеше да се зарежда с такава мощност, от 0 до 80% щеше да отнема около 10 минути, за пробег до към 300 км. Бързинко си е!