В този блог: Франция планира въвеждането на поетапна забрана за регистрация на нови дизелови и бензинови коли.
Новият министър на околната среда на Франция, Никълъс Хюъл обяви днес поредица от мерки, целящи да намалят вредните емисии в страната до нула през 2050г.
Най-радикална е планираната забрана на бензиновите и дизеловите автомобили, които трябва тотално да изчезнат от пътищата на страната до 2040г.
Няколко държави от ЕС са представили подобни цели и са проучили мандати, за да намалят продажбите на бензинови и дизелови автомобили и да стимулират поклупката на електрически в бъдеще, но Франция се стреми към действителна забрана на правителствено ниво.
Целите им определено не изглеждат толкова амбициозни като тези на Норвегия, която се стреми да постигне подобни резултати до 2025г. Но отново това са само цели, докато Франция говори за налагането на ефективна забрана.
Също така, тези цели обикновено се отнасят до края на новите продажби на бензинови и дизелови коли, но Hulot всъщност говори за период на поетапно отпадане на "всички бензинови и дизелови автомобили".
Министърът всъщност каза "краят на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили във Франция започва от сега".
Правителството смята да стимулира домакинствата с по-ниски доходи да заменят бензиновите и дизеловите си автомобили с електрически посредством нови програми, но повече конкретна информация за тяхното прилагане предстои да научим по-късно тази година.
Никълъс Хюъл, бивш журналист и екологичен активист, беше назначен наскоро за министъра на екологичния и солидарен преход от новия френски президент Емануел Макрон.
По време на пресконференция, по-рано днес, той даде за пример Volvo и техния преход към електрификация. Въпреки че, както стана ясно, Volvo не се отървава изцяло от своите бензинови и дизелови автомобили. Те че ще добавят електрически двигател на всяка своя кола произведена след 2019г., и постепенно ще изместват цялото си портфолио към електрически автомобили от 2025г. нататък.
Bloomberg Energy Finance смята, че 35% от продажбите на нови автомобили ще бъдат електрически до 2040 г., докато анализаторите от Morgan Stanley ги поставят на 50% от продажбите за същия период.
Тези прогнози обаче изглеждат по-скоро консервативни, като се има предвид с какви темпове се развива електромобилният сектор през последните две години и какъв огромен растеж му предстои през следващите 5-10.
Цените на батериите ще продължават да падат и може много по-скоро от 2040 електромобилите да станат предпочитаният начин за превоз.
Големите автопроизводители започнаха да инвестират сериозни суми в преоборудване на съществуващите си заводи и за изграждането на нови където да се произвеждат само електромобили и батерии, така че нищо чудно сроковете наистина да се скъсят и още през 2025 електромобилите да имат сериозно присъствие на пътя за сметка на предците си, които ден след ден продължават да замърсяват въздуха, който дишаме.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин