В този блог: Редица големи европейски компании се обединяват в създаването на алианс за производство на батерии и батерийни клетки за електромобили.
Вчера, 11 октомври, в Брюксел се проведе среща организирана от Европейската комисия, на която бяха поканени представители на химическата, автомобилната и други индустрии, за дискутиране на планове за съвместно разработване на батерии и батерийни клетки за електрически превозни средства в Европа...
Сред гостите на срещата имаше представители на BASF, Renault-Nissan, Daimler и Siemens. Инициативата, която може да доведе до консорциум за производство на батерии в Европа в стил "Airbus", беше започната от заместник-председателя на Европейската комисия г-н Марош Шефчович, отговарящ за Енергийния съюз.
Въпреки че повечето от европейските производители на автомобили поръчват на големи производители батерии за електрически автомобили, в регионa липсва значим играч в производството на батерийните клетки.
В момента пазарът е доминиран основно от японските компании Panasonic и NEC, корейските LG и Samsung, китайските BYD и CATL, и разбира се, Tesla (чрез Panasonic).
Volkswagen, компанията Total Unit Saft Group, която произвежда батерии, доставчик на автомобили, Continental AG и технологичната група Umicore, също споделиха, че имат интерес към инициативата и ще се включат в преговорите.
"Работата започва веднага", каза Шефчович, като обяви старта на редица работни групи, който ще работят по решаването на проблеми свързани с веригите за доставки, инвестиционното финансиране, търговията, научноизследователската и развойна дейност.
Очаква се стратегическият план да бъде приет в началото на следващата година и изпълнението му да започне още през февруари. Европейската комисия може да подкрепи инициативата с до $2,2 милиарда според Financial Times, където писаха първи за срещата миналата седмица.
Глобалният пазар на батерии се очаква да достигне 250 милиарда евро годишно до 2025 г., каза Шефчович, цитирайки данни предоставени му от индустрията.