В този блог: Новият собственик на Спиди електрифицира целия си парк в Хамбург до лятото на 2019.
У нас Спиди беше първата компания, която още преди пет години закупи двайсетина електромобила и тенденцията в групата очевидно продължава.
Промяната в Хамбург обаче е тотална. Там DPD ще ползва комбинация от електрически бусове, ванове, камиони и по-малки возила като скутери и дори електро велосипеди.
Точно по-малките ще се ползват за разнос от по-малки пунктове наречени микро депа, което ще позволи да се преустановят доставките с дизелови превозни средства в центъра.
Последното е важно, защото засега това е пилотен проект за DPD, който ще работи само в центъра на града и по-точно кварталите Altstadt, Neustadt, Hafencity, St. Georg и Hammerbrook, както и Steinwerder и Kleiner Grasbrook зоните. Въпреки ограничения периметър на проекта засега, директорът на DPD за Германия Борис Винкелман се надява компанията да извлече ценни данни от дългосрочната употреба на различни електро возила, особено предвид огромния брой събиране и доставяне на колети за клиенти и партньори.
Най-големите возила, които DPD ще използва в Хамбург, са VW e-Crafter бусове Fuso e-Canter камиони от Daimler. При най-малките, електро скутерите са от типа TRIPL и са производство на датската компания EWII, а електрическите велосипеди идват от германската Radkutsche.
DPD подхваща тази сериозна инициатива, но също така се надява на по-голяма подкрепа от общините, особено по заделянето на места за микро депа. Все повече хора поръчват стоки, които трябва да бъдат доставяни и наистина такива малки депа на множество места биха улеснявали значително доставките.