В този блог: PG&E предлага план за масирано покритие на Калифорния със зарядни станции за електромобили.Хвърляш едно око на няколкото големи мрежи от зарядни станции за електромобили по света и бързо разбираш, че не са изградени от електрически (енергийни) компании. С плана на Pacific Gas and Electric Company (PG&E) да монтира 25,000 такива обаче, нещата започват да изглеждат съвсем различно. С малко помощ от потребителя..
Не зная коя компания на нашия пазар е еквивалент на PG&E. Това, което зная, е, че искам да видя такава компания (или повече) също да планират подобни инициативи.Ето сега повече за тази на PG&E.
Тя е за монтиране на солидното количество от 25,000 зарядни станции в северна и централна Калифорния, за която компанията иска одобрение от регулаторните органи. Явно такова е нужно и ако го получи PG&E ще направи най-голямото разгръщане на зарядни станции в щатите.
Планът е зарядните да бъдат монтирани в многофамилни жилищни комплекси, търговски центрове, работни места и други, като 10 процента ще са на разположение на общности в неравностойно положение. Заедно със самите устройства PG&E ще предоставя и обучаващи материали за оператори и потребители, с информация за ползите от електромобилите.
Този план идва 4-5 години след началото на продажбите на първите масови електромобили, но вероятно компании като PG&E изчакват натрупването на повече електро коли, за да се включат в играта със зареждането. В оперативната зона на PG&E вече има регистрирани над 60,000 електрически превозни средства, което явно е сигнал за компанията, че е дошло време за масирано навлизане на пазара.
Ето нещо интересен от плана. За това колко значение имат според разчетите на PG&E бързите зарядни станции човек може да си направи заключение от следния факт: от всичките 25,000 само 100 ще са DC бързи зарядни устройства, разположени на ключови места.
Екипът на PG&E смята, че за изпълнение на този план ще са нужни 5 години, като зарядните устройства се предоставят безплатно на кандидат операторите. Това е масова практика не само в щатите. Към нея обаче има една важна добавка – монтажът обикновено е за сметка на кандидата, а с цените на услугите "на запад" това често излиза по-скъпо от самата зарядна станция. Но като така и така трябва да плащаш (здраво) за монтаж, ако станцията ти е безплатна все пак пестиш някакви средства.
Всичкото това се поема от потребителя, разбира се. Планът на PG&E е такъв, че да разходите да бъдат споделени от всички потребители на електроенергия като принос за прочистване на въздуха и постигане на климатичните цели на щата.
PG&E има огромен брой клиенти, което означава, че всеки от тях ще понесе минимално увеличение от една десета от цента на киловатчас в следващите пет години след първоначалната фаза през 2016 и 2017 г. В цифри това означава, че сметките за бита ще се увеличат с около 70 цента месечно в периода 2018 до 2022 г. Изглежда като минимално и справедливо увеличение за удобството, което получаваш (стига да си шофьор на електромобил).
Но това е, ако не броим факта, че планът струва $654 милиона, което прави по над $25,000 на зарядна станция. То стана 25,000 на квадрат – ето в това се надявам другите да не копират PG&E. Може и да включват обучение и други неща, но така погледнато на брой станция инвестицията изглежда ужасно.
Съответно има и хора, на които въобще не им пасва идеята на PG&E и това е човекът начело на най-голямата мрежа от зарядни станции в щатите сега, ChargePoint, Паскуале Романо. Според него проектът на PG&E ще създаде монопол. Другият вариант е просто да му викаме конкуренция ;).
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.