В този блог: Tesla прави второто поколение Powerpack с новите 2170 батерийни клетки.
Елон Мъск обяви, че на 17 октомври Tesla ще покаже нов неочакван продукт, като една от възможностите са точно новите 2170 клетки. Това събитие се отложи за днес, 19 октомври, но Powerpack 2.0 е вече обявен – днес очакваме нещо друго...
Междувременно, да разгледаме Powerpack 2.0, като започнем от новите 2170 клетки. Те са съвместна разработка с Panasonic с малко по-различен химически състав от този на сегашните 18650 клетки и се очаква скоро да започнат да ги произвеждат в Гигафабриката.
Според Мъск и Дж. Б. Стробъл (техническият шеф на Tesla), енергийната плътност на 2170 клетките ще е по-висока, което ще намали цената на киловатчас. Оттам идва и възможността за удвояване на капацитета, но компанията не планира да продава клетките отделно, а само да ги вгражда в Powerpack и Powerwall системи.
Сега Powerpack модулите са с капацитет 100 кВтч, от които близо 95 кВтч използваем. Новите Powerpack 2.0 системи ще се предлагат с 200 кВтч, но в почти същия размер. На този етап е рано да се приеме, че става дума за 100% увеличение, преди да бъде оповестена повече информация, защото някои от подобренията са за целия пакет, не само за определена клетка.
Както се случва и при удвояване капацитета на електромобилните батерии напоследък, обемът на новия Powerpack остава непроменен спрямо първата версия.
Друго интересно за новата система е, че Tesla заменя досегашния Dynapower инвертор с нов собствен Tesla Inverter, който според Мъск вероятно е най-добрият в света.
Удвояването до 200 кВтч е за базовия Powerpack, от който може да се изграждат по-големи системи, като тази на Southern California Edison Mira Loma подстанцията, с 80 мВтч капацитет.
Новите модули се очакват към края на годината, но преди това на 28 октомври Tesla трябва да покаже новата соларна керемида.
От: Electrek
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин