Болидите от Formula E ги зареждат с ток от глицерин

Технологии

В този блог: Във Formula E зареждат болидите с интересна чиста технология на място.

Хората с анти-електромобилни настроения обикновено използват аргумента за "мръсния" ток, като недостатък при електромобилите. Има основание да се изтъква този недостатък и затова организаторите на Formula E, която служи и за популяризиране на електрическата мобилност, са намерили не традиционен метод за зареждане на електро болидите по време на състезанията...

За неговото реализиране е ангажирана британската компания Aquafuel Research Ltd, която е изработила два мобилни генератора побиращи се в корабен контейнер. Чрез тях зареждат болидите по време на всяко състезание и специалното им е в това, че работят с гориво, което буквално не генерира емисии – глицерин.

Системата подава контролирано електрическа енергия за нуждите на всички отбори и зарежда болидите за около час. Според изпълнителния директор на Aquafuel, "хубавото е, че осигуряваме зареждането с нашите патентовани възобновяеми генератори с помощта на истински чисто гориво – чисто откъм въглеродни емисии и чисто откъм качество на местния въздух, с много ниски NOx емисии и много малко фини прахови частици – няма пушек".

Генераторите са оборудвани със стандартни Cummins KTA50 дизелови двигатели, които Aquafuel е преоборудвала да работят с глицерин (отпадъчен продукт от производство на био-дизел. Обикновено глицеринът се използва в козметиката и фармацевтиката, но преди 6-7 години в Aquafuel започнали да експериментират с безцветната сладникава течност.

Смазочността на глицерина е много по-добра от тази на дизела и така всички движещи се части в двигателя са много по-добре смазани и остават чисти. Така маслото остава бистро и изгорелите газове никога не задръстват катализатора. Освен това глицеринът е по-ефикасен от дизела в предназначения за него двигател.

Генераторите на Aquafuel осигуряват на място 42 кВт за всяка кола, което прави 850 кВт мощност, ако едновременно бъдат включени 20 коли. Това е енергия като за 2,000 домакинства за същия период от време, но с глицерина като гориво само за един час се избягва изхвърлянето в атмосферата на почти половин тон въглеродни емисии и половин килограм отровен азотен окис.

Както често става, технологиите първо тръгват от моторните спортове, преди да навлязат в потребителския клас техника. Ако тази на Aquafuel се използва на повече места, където няма как да се осигурява електричество без генератори, може да има значително подобряване в качеството на въздуха.

От: Electric Cars Report


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения