В този блог: Ново проучване слага акцент върху рециклирането на батерии за електромобили.
Според Lux Research по-атрактивната опция е да рециклираме батериите вместо да ги използваме повторно след края на живота на електромобил (или батерия)...
Консултантстката компания смята, че до 2035 г. ще имаме 65 гигаватчаса в рециклирани батерии, когато първото поколение електромобили ще свършва своя живот.
В проучване озаглавено "Reuse or Recycle: The Billion-Dollar Battery Question", Lux Research твърди, че повторното използване на батерии от електромобили ще осигурява съмнителни ползи поради намалена производителност, която се изразява в по-кратки и малки разреждания.
По-голяма 11.2 кВтч домашна система от употребявани батерии ще струва над $4,600, в сравнение с близо $6,000 за нова 7 кВтч система. Намалената ефективност и жизнен цикъл обаче правят домашните системи за съхранение на енергия по-неподходящи от други.
С настоящата технология, рециклирането на стари батерии за добиване на нови материали е по-икономичната опция за извличане на максимална стойност от съществуващите материали.
Според анализаторите на Lux Research, от всички технологии за рециклиране, пирометалургичната обработка е най-напредналият метод и по него могат да се възстановяват ключови метални елементи. Механичната обработка може да възстановява директно ценни катодни материали.
Утвърдените автопроизводители като BMW, Nissan и Mercedes подхождат към повторна употреба, докато Tesla рециклира своите NCA катоди, защото не са подходящи за използване в домашни системи.
От: Greencarcongress