В този блог: Новата най-яка станция за зареждане на електромобили.
Американската компания ChargePoint, която преди години започна да изгражда зарядна мрежа по финансиран от правителството проект, показа нова супер мощна 400 кВт DC зареждачка...
ChargePoint Express Plus поддържа диапазона от 200 до 1000 V, в който влизат днешните 400 V коли и 750 V елейтробуси и е готова за следващото поколение 800 V електромобили.
Сериозна машина е, даже цяла модулна платформа, която ни се вижда най-подходяща за магистрални обекти, ТИР паркинги, големи извънградски търговски центрове и др. подобни обекти. Не че не може да се монтира в градски условия, разбира се.
Предстои да я пуснат на пазара през юли 2017 г. и е огромен скок за ChargePoint, която в момента, като повечето други компании, предлага DC зарядни станции с мощност до 50 кВт.
Дори през юли 2017 г. такова зарядно устройство изпреварва с много във времето възможностите за зареждане на сегашните батерии от 50 кВт в масовия случай. Tesla прави изключение заради Supercharger мрежата, чийто настоящ максимум е 145 кВт. Но определено е добра идея отсега да има готова инфраструктура за следващо ниво на зареждане като мощност.
Според Chargepoint новото устройство е с доста добра ефективност на зареждане от над 96%, с архитектура включваща до 16 Power Modules поместени в Power Cube блокове.
Всеки Power Module работи в диапазона 200-1000 V и отдава до 31.25 кВт или максимален ток 78 A. Във всяка Each Express Plus станция има по два модула и устройството може да се свързва с Power Cube блок, за да доставя до 400 кВт мошност на един електомобил.
Реално говорим за 62.5 кВт DC зареждачка, която може да се свърже с допълнителна инсталация с повече модули. Вече има такава система – използва се много и се нарича Supercharger. Зареждачките на Tesla са просто дизайнерско решение с малкo електроника. Мощността идва от монираните в съседство с местата за зареждане модулни блокове, пълни с множество от същите зарядни устройства като в Tesla Model S, за доставяне на голяма мощност. В този смисъл, с добавяне на модули всеки може да обяви и 700-800 кВт зареждачка.
Звучи интересно и е нещо, по което загатваме, че работим и в ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ.
От: Greencarcongress