В този блог: Panasonic показва как ще можем да командваме всичко зад волана с жестове.
Това с поставянето на 17" екран в Model S още през 2012 г. си беше супер смело решение от страна на Tesla. Но вероятно ще ни изненадат много и със следващото си изпълнение – интериора на Model 3. Дали не получаваме загатване за тази изненада от Panasonic?...
След смелото решение да постави 17" екран в таблото на Model S, Tesla работи по ново управление и електронни елементи в Model 3. Засега успяват да запазят всичко в тайна, което просто си е и част от играта на Елон Мъск – да натяга все повече струните на любопитството с разни подмятания за предстоящото в масовата кола на Tesla.
Едно от тях беше, че управлението ще е като на космически кораб, което предизвика още повече спекулации и теории. И ето сега тези нови видео клипове от основния партньор на Tesla – Panasonic – дават повод за нови интерпретации.
Клиповете са пуснати от Panasonic Automotive Systems Europe по време на приключилото наскоро в Лас Вегас Шоу за потребителска електроника. В тях компанията показва нова система с хед-ъп дисплей (HUD) и обогатена реалност, която може да прожектира големи виртуални изображения на нивото на очите на шофьора и да предупреждава за потенциални опасности.
Системата заменя традиционното арматурно табло и много от контролните уреди, с които сме свикнали. Може да прожектира изображения на нивото на шофьора до 12 градуса хоризонтално и 5 градуса вертикално, на разстояние до 10 метра пред колата. Използва осем камери, включително две, които следят движението на главата и очите на шофьора.
За да излиза информацията точно пред погледа, камерите използват краищата на пътното платно като референтна линия, за да позиционират точно изображенията, като се местят постоянно заедно с главата. Засега ни звучи леко танцуващо и няма как да сме сигурни, че нещо от това ще намери място в Model 3, но има известна логика.
Tesla обяви, че 95% процента от Model 3 ще се прави в щатите и предвид усилията им да правят почти всичко под своя покрив Panasonic може да произвежда интерактивни устройства в Гигафабриката, наред с батериите. В годината на Model 3 сме – в следващите месеци ще научаваме все повече за него.
От: EV Annex
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин