В този блог: Пазарът за "морски" батерии с потенциал за голям растеж и множество приложения.
Siemens има свой подход към електрическата мобилност и след като преди години продаде бизнеса си със зарядни станции, сега отново се връща към DC зареждането, участието в разработка на роуминг софтуер и подхваща нещо ново – роботизирана фабрика за батерийни модули в норвежкия град Трондхайм.
Но не става дума за батерии за леки коли, а за кораби, като на всяка смяна във фабриката ще се сглобяват по 55 батерийни модула. Така, общо осемте роботизирани станции ще произвеждат по 300 мегаватчаса батерии годишно.
Изработваните пакети се състоят от по девет модула, всеки съдържащ по 28 клетки с капацитет 60 кВтч за общо 540 кВтч. Фабриката вероятно не изглежда много оживена откъм хора, предвид факта, че според компанията сглобяването е изцяло автоматизирано – от разопаковането на доставяните компоненти до тестването на готовите батерийни модули.
Досега батериите намираха приложения основно в електрически или хибридни фериботи, но според Siemens пазарът за рибарски кораби, съдове за аквакултури и офшорни фабрики има много голям бъдещ потенциал.
Наскоро фабриката е получила първата си поръчка за сглобяване на батерии, които ще бъдат използвани на нефтената платформа West Mira на Northern Drilling.