Пътническите самолетни полети на ток все още са далеч от реалност, но за сметка на това се правят доста тестове и подобрения, които може потенциално да ускорят процеса.
Батерията и тук е ключов фактор и кой тип ще се окаже най-ефективен и икономически обоснован предстои да разберем
Литиево йонните батерия вероятно ще се използват все по-малко от тук нататък с прогреса в други типове химия, с които доста компании по света вече експериментират.
Литиево-сярните батерии са потенциален заместител на сегашните, защото предлагат възможност за значително увеличение в енергийната плътност.
Прототип на такъв тип батерия се тества от LG Chem на малък безпилотен електрически самолет (EAV-3), разработен от Корейския аерокосмически институт.
Клетките, които LG Chem тества в този малък самолет имат с 50% по-висока енергийна плътност, което предполага нещо от сорта на 400 Wh/kg или повече (точната стойност не е разкрита).
Тестовете потвърждават "стабилна функция за зареждане/разреждане на литиево-сярна батерия в екстремната среда на стратосферата", при температури до -70 ° C и атмосферно налягане от 1/25 от нивото на земята (близо до вакум).
Този самолет определено е постигнал доста добър резултат с издигане на височина от 22 км, което е и рекорд от подобен експеримент в Корея.
Тестовият полет е продължил близо 13 часа (от 08:36 до 21:47), като през това време самолетът е поддържал стабилна мощност в продължение на 7 часа на височина 12-22 км.
Следващата стъпка от тестовете включва по-натоварена програма с летене в продължение на няколко дни.
Ако съдим по плановете на LG Chem да пуснат тези батерии в "масово производство" тази технология очевидно има доста да се изпипва.
Може и да се случи нещо по-рано, но поне засега LG Chem виждат това "масово производство" да се случи след 2025.