За електромобили с 300 км пробег действат заедно Renault и LG Chem

Технологии
В този блог: Трудно е, но не трябва да се отказваме – на електромобилите е нужна силна подкрепа и постоянно подобрение на технологиите.

И за това се работи – един пример е сключеният на 21 май между Renault Group и LG Chem меморандум за разработка на следващо поколение батерии за електромобили с по-голям пробег. В документа не се споменават точни параметри за увеличаването на пробега и по-добре да не се поставят ограничения. От коментари по мрежата все пак става ясно, че следващата цел е пробег от 300 км...

В същото време отговарящият за производителността в Renault, Жером Стол, е споделил пред Блумбърг, че "Не сме в ситуация пазарът да следва нашите прогнози". А прогнозите на концерна Renault-Nissan бяха за 1.5 милиона продадени електромобила до 2016 г.

За нас е много показателно да видим, че въпреки несбъдващите се прогнози има воля за развитие. Всъщност повечето велики пробиви и случки в историята на човечеството са дошли в труден момент, когато някой не само не се е отказал, а е впрегнал още повече сили да продължи напред въпреки трудностите и препятствията.

Друго показателно е, че два от гигантите в своя сектор обединяват сили. И в момента електромобилите на Renault са оборудвани с LG Chem литиево-йонни батерии, а с новите разработки очакваме следващото поколение френски електромобили да изминава много повече километри с едно зареждане.

Към момета LG Chem снабдява с батерии 10 автопроизводители, чийто брой ще се увеличи до 20 през следващата година. Според японската компания за пазарно проучване B3, LG Chem е произвела 1408 МВтч батериен капацитет в трето и четвърто тримесечие на миналата година.

В авто бранша вече има и други електромобилни сътрудничества, по силата на едно от които Samsung SDI произвежда батериите за BMW i3 и i8, и участва в разработването на следващите модели. Точно тези сътрудничества очакваме да направят електромобилите масови.

Вероятно най-голямото такова (или предстоящо най-голямо) е между Tesla Motors и Panasonic. Ако сега не е най-голямо и затова казваме предстоящо, то е заради Гигафабриката за батерии, която Tesla Motors ще започне да строи скоро в САЩ. Идеята на това съоръжение и компаниите и да увеличат значително обема на производство на батериите и през 2017 г. те да са с 30% по-евтини. Наскоро ИД на Tesla Елон Мъск дори подметна, че според него вероятно може и да надхвърлят този процент.

И накрая, бързото зареждане. Чудесно ще е да само след 2 години на пазара да се появят и други електромобили освен тези на Tesla с 300 или повече километра пробег. По-големите батериите обаче ще искат и оптимизирано бързо зареждане. Ако сега до 80% бързото зареждане отнема до 30 мин, с два пъти по-големи батерии няма как да наречем цял час зареждане, бързо – технологията трябва да се усъвършенства толкова, че да можем да зареждаме за 15 или дори 5-10 минути, както това е възможно при ултракондензаторите. Може и да не стане само за 2 години, но всичко това е на път към нас.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения