В този блог: Комбинация от соларни панели по покривите на домовете, батерии и електро коли заплашва електрическите централи.Увеличаващият се брой домове със соларни инсталации на покривите, поевтиняващите електрически коли и подобряващите се технологии при батериите в световен мащаб могат да направят големите електроцентрали излишни след 10-20 години, според пазарни анализатори от UBS...
В документ разпратен до инвеститорите тази седмица, най-голямата частна инвестиционна банка твърди, че очаква произвежданата от покривите на сградите електроенергия от соларни системи да замени огромните електрически централи, с увеличаване рентабилността на технологията и усъвършенстване на батериите, които домовете ще използват като свой непрекъсваем източник на енергия.
Мнението на анализаторите от UBS е, че "големите електроцентрали ще бъдат динозаврите на бъдещата енергийна система – твърде големи, твърде мудни и неподходящи за съхранение на енергия в дългосрочен план."
Електро колите ще помагат на хората да виждат ползата от това да произвеждат сами електроенергия в своите домове, която ще използват за зареждане на електро возилата, спестявайки много емисии и средства, които иначе харчат за ДВГ коли.
Сметките на UBS показват, че до 2020 г. цените на батериите ще са наполовина на сегашните, а тези на електро колите сравними с конвенционалните автомобили. Батериите ще намерят приложение не само в превозните средства, но и в домовете, което ще ни помага да съхраняваме произведената от соларните ни панели електроенергия.
Интересното е, че екипът на UBS смята, че дори без субсидии тези фактори ще се комбинират така, че големите електроцентрали ще станат излишни и неконкурентни, а домашно произвежданата електроенергия финансово атрактивна.
Според доклада на банката: "До 2020 г. инвестицията в домашна соларна система с 20-годишна давност, плюс малка домашна батерия и електромобил, ще се изплаща за шест до осем години за средния потребител в по-голямата част от Европа."
UBS казва още и че до 2025 г. електро колите ще са 10% от европейския авто парк, но нашето предвиждане е по-скоро за 15-20% (и вероятно повече) предвид предстоящия електромобилен бум, който масовият модел и Гигафабриката за батерии на Tesla Motors ще предизвикат в периода 2017-2020 г. Преразглеждаме прогнозите си точно заради Tesla, която очаквахме в България някъде през 2017 г., но ето че компанията ни изненада с това, че още през 2015 г. ще построи няколко от своите Supercharger зарядни станции у нас.
Соларната революция у нас определено би се случила по-бързо с правителствени или общински дотации, както се случи в Германия преди 4-5 години. Информацията за евентуален строеж на нов блок на АЕЦ Козлодуй обаче е изключително разочароваща и недалновидна – докато при германците посоката е към затваряне на всичките 17 ядрени реактора на страната до 2022 г. – решение продиктувано от аварията във Фукушима – абсолютно против естествения ход на развитие на новите технологии е ние тепърва да инсталираме допълнителни ядрени мощности.
Като всички останали в Европа, ние в България сме абсолютно способни да разберем, че е изцяло в наша полза да започнем да монтираме соларни панели по покривите на домовете си и да минаваме на електрически превозни средства. От опит знаем, че по отношение на електромобилите сме почти изцяло подвластни на "око да види ръка да пипне" у нас и това беше една от причините да купим една от първите налични на пазара електро коли, за да я предоставяме на колкото можем повече хора за тест. Продължаваме с още такива инвестиции, включително онлайн и в техника, за да реализираме по-бърз и устойчив прогрес за хората в България.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.