В този блог: Проект дава втори живот на стари електромобилни батерии като системи за зареждане.Първите масови електромобили са на пазара от 4-5 години (Mitsubishi i-MiEV, Nissan LEAF, Chevrolet Volt) и батериите на много малка част от тях са подменени. Но старите не отиват за рециклиране. Не още. Първо намират място в резервни захранващи системи на сгради. Ето едно такова комерсиално решение...
Екип на консорциум наречен Eco2charge и координиран от френската Bouygues Energie & Services (Буиге) е разработил система за зареждане на електромобили базирана на стари батерии. С нея се неутрализират евентуални пикове в потреблението при едновременно включване на множество електро коли към електро мрежата на дадена сграда. В проекта участват няколко френски компании, сред които Renault, както и Университета Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines.
Да включиш 2-3 електро коли не е проблем за мрежата. С 3.3 кВ мощност, няма да потребяват и 10 кВ. Но си представи вариант, при който на голям фирмен паркинг 100 служители идват сутрин на работа и включват електро колите си за зареждане през деня. Това може да наложи удвояване на енергийния капацитет на сградата – решение, което може да струва доста пари когато отиваш от 300 кВ на 670 кв, за сграда с до 1000 служители, например.
Точно тук може да се приложи решение като това на Eco2charge – комплектоване на вече употребявани електромобилни батерии, които нощем се зареждат от мрежата, а през деня от тях се зареждат включените на паркинга електромобили.
Проектът има бюджет от €13.2 милиона и целта на Bouygues и Renault е да започнат да продават захранващи системи на офис сгради, паркинги, кампуси и други места, където може да паркират множество електромобили.
Въпросните употребявани батерии (ще) идват от вече използвани електромобили на Renault, която притежава батериите (те са на отделен наем и остават собственост на компанията) и в момента има опериращи близо 50,000 батерии в различни модели. За да бъде подменена, една електромобилна батерия обикновено трябва да изгуби 20-25% от своя капацитет.
Така, някой ден може да се окаже, че някъде ще зареждаш новия си електромобил (или подменената батерия на стария) с ток от предишната ти батерия. На нас ни звучи като интересна и ефективна възможност и въпреки че батериите едва ли ще имат девет живота като котките, и два не са малко.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.