В този блог: Автоматизирано паркиране на свободна зарядна станция и безжично зареждане за VW e-Golf.Изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас вече заприличва малко и на автосалон. Повечето автопроизводители показват по някоя и друга техно джаджа свързана с техните модели, а с навлизането на електромобилите тази тенденция се задълбочава още повече. Тази година за пръв път и Volkswagen е на шоуто, да покаже как новият e-Golf може да се паркира сам и да се зарежда безжично...
Идеята на демонстрираната технология е, че електромобилът си намира сам свободна зарядна станция, паркира и започва да се зарежда, без никаква човешка намеса. За паркирането ясно – вече сме виждали как BMW i3 се паркира самостоятелно, но зареждането? Точно безжичната технология го прави възможно, без наша намеса.
Всъщност, тези дни Елон Мъск туитна, че в Tesla работят по автоматизирано кабелно зареждане на Model S с нещо като роботизирана ръка, но това е друга тема...
При Volkswagen въпросната 'автопаркинг' система се нарича Trained Parking. С нея новите модели на компанията ще могат да 'научават' определени маршрути и да паркират на съответни места.
e-Golf и сега може да се паркира полуавтономно назад, но с Trained Parking колата ще разполага с допълнителна камера зад огледалото, с чиято помощ да прави рутинни маневри по паркиране включително през нощта.
За момента от VW казват, че шофьорът ще трябва да остава в колата по време на паркирането, но се надяват следващото поколение на Trained Parking системата да работи с мобилни устройства, за да може да се командва и от разстояние. Представи си как спираш наблизо до заето място за паркиране, сядаш на съседно кафе и като се освободи вадиш телефона и казваш на колата да се паркира сама и да почне да се зарежда...
Това с безжичното зареждане е по-лесно, има го и в момента в други демо варианти. Още сега повечето електромобили си имат мобилни приложения, от които може да се стартира кабелно зареждане, а с безжичното ще е още по-лесно, защото няма да се налага да се занимаваме с кабели.
Системата на Volkswagen включва предавателна плоча, която се издига от пода когато електромобилът паркира над нея. Така се намалява до минимум разстоянието между тази плоча и другата, която се намира под пода на колата и служи за приемник. Това от своя страна намалява загубата на енергия, която е по-висока при безжичното зареждане.
Всичко това от Volkswagen обещават в "средно-срочен план", но има и по-близки неща – скоро VW ще пусне смартфон (и smartwatch) съвместимо приложение за e-Golf, с което колата ще може да се заключва. Така, както и с Tesla Model S, можеш да оставиш ключовете за колата вкъщи, но да я стартираш от телефона. Ще може и временно да се дава код за достъп на служител или механик в сервиз, без да се налага да им се оставя ключа от колата.
Интересно кое ще се използва повече – автоматизираното паркиране или безжичното зареждане?!?
От: Transportevolved
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.