
Най-големият производител на коли за вътрешния пазар на Тайван - Yulon Motor, представи електрическата концепция Luxgen Neora на приключилото миналия месец изложение в Шанхай.
Електромобилът е луксозен седан, а литиево-йонната му батерия с капацитет 48 кВтч осигурява около 400 км преход с едно зареждане. Това е 2-3 пъти повече отколкото при Nissan Leaf и само с 20% по-малко от обещаваните при бъдещия Tesla Model S 480 км. Има възможност за бързо зареждане, което за около 40 мин. осигурява 80% от пълния капацитет на акумулатора. Електромоторът разполага с 241 к.с. и с негова помощ Neora развива от 0-100 км/ч за по-малко от 6.5 секунди. Колата е масивна и стабилна, теглото и е 1.6 т, но без проблем развива максималните си 250 км/ч!

Вътре в купето е смесица от невероятни хай-тек изпълнения и екологично устойчиви материали. Дървената част на таблото е 100% рециклиран материал, а таванът е панорамен - за максимален достъп на естествена светлина. За комфорта на пътниците отзад има 2 мултимедийни LED-екрана. Отпред, навигационният дисплей е на нивото на очите на водача, за да не се изпуска пътя от поглед.
Въпреки че за момента изглежда като бъдеща технология, а и от Yulon няма информация за конкретни срокове на производство, напълно реално е - с някои уточнения - Luxgen Neora да се качи на поточната линия. Независимо от това, тайванските автокорпорации не повдигат информационната завеса относно бъдещите си планове и засега ни оставят в позиция на изчакване.
Характеристиките на колата обаче са достатъчно впечатляващи и вече доста по-близки до тези на колите, с които сега сме свикнали и когато такива електромобили влязат в производство вече няма да имаме толкова притеснения за разликите. Цената на технологията разбира се трябва да падне, но едва ли някой се съмнява, че и това ще стане в следващите 2-3 години.
