Все така нуждаеща се от допълнителен капитал - и с добро представяне на акциите й досега - Tesla Motors обяви по-рано тази седмица, че ще продаде още 5.3 милиона обикновени акции.
В същото време, собственикът на Tesla, Елон Мъск, планира да закупи лично още 1.5 милиона акции. Предприятие наречено Blackstar Investco, подразделение на германския авто концерн Daimler, също ще закупи до 644,475 акции в Tesla...
Преди това да стане ясно Мъск каза пред Bloomberg, че "не смятам продажбата на компанията за добра идея" и че лично той няма интерес от продажбата на Tesla на който и да било автопроизводител - или въобще.
Елон Мъск обаче е сериен предприемач и знае как се играе играта.
И преди е продавал компании, обикновено казвайки точно преди продажбата, че компанията не се продава и че продажбата не е логична стъпка.
Но независимо от това колко ще поскъпнат акциите и колко сделки Tesla Motors [NSDQ:TSLA] може да сключи, едва ли някой вярва, че може да остане независима. Поне не и сред професионалистите в индустрията.
Автомобилостроенето е брутално изстискващ капитали бизнес, с дълги предварителни етапи (за нова кола са нужни пет години от скица до производствена линия) и с продукти, подлежащи на множество одобрения във всички точки на света.
Вижте Китай, където в момента има няколко дузини производители на коли (анализаторите дори не са единодушни за техния брой). Официална индустриална политика на китайското правителство е този брой да бъде намален до пет или по-малко чрез сливания, принудително, ако е нужно.
И не забравяйте, че в Китай много от автопроизводителите са притежание (и са субсидирани) на местни общини, което им дава достъп до достъп до извън центъра на общественото внимание.
Така че днес, рано или късно Tesla ще се окаже срещу надигащите се световни гиганти - General Motors, Toyota, Ford, Volkswagen, Nissan, Honda, Hyundai и Chrysler-Fiat, да споменем най-големите - и сянката на правителствено финансираната от Китай конкуренция.
Може ли компанията да оцелее и да се развие от 1,750 коли (броят на Roadster електро колите, произведени от 2008 г. насам) до десетки хиляди коли на година - целта за електрическия спортен седан Tesla Model S 2012, който трябва да излезе на пазара след около година.
Индустриалният анализатор Аарон Брагман, от IHS Automotive в Нортвил, Мичиган, е скептичен за каквито и да било шансове Tesla Motors да остане независима.
Saab и Volvo не могат да оцелеят самостоятелно, с конвенционални продукти, установена продукция, разработки, клиентски центрове, глобална мрежа от представителства и солидни инвестиции", твърди Брагман. "Нито пък Chrysler".
"Та, Tesla", продължава той, "с една единствена спортна кола за $100,000 и обещанието за не много по-евтин четириврат седан, набор от дилъри, липса на печалби в обозримо бъдеще и конкуренти, бързо развиващи своите коли — те ли ще успеят?"
И други анализатори са на същото мнение, макар изказано по малко по-различен начин. Та, какво е бъдещето пред Tesla Motors?
"Все още мисля, че най-добрият шанс на Tesla за дълголетие остава партньорство с Toyota", казва Браман. Такъв алианс "според мен е отличен и за двете страни и дори може да се развие до нещо по-добро в дългосрочен план."
Фактът, че Daimler купи 9 процента от Tesla през май 2009 г. доста преди инвестицията на Toyota и придобива още акции, може да доведе до битка на титаните, в която Toyota и Daimler се състезавате за ръката на девицата.
И това - да не се лъжем - е точно което всеки рисков инвеститор и основател мечтае за.