Понеделник, 30 Май 2011 17:00

Ford избира оптимално място за поставяне на зарядния порт

От
Порт за зареждане на Ford Focus Electric 2013

Агресивна "електрифицираща" стратегия на Ford включва появата на пет електрически коли в Северна Америка до 2012 г. и Европа до 2013 година.

Ford определя оптималното място за поставяне на порта за зареждане на електромобила, т.нар. зарядна букса.

Когато собствениците на Ford Focus Electric или C-MAX Energi Plug-in хибрид зареждат колите си, те ще намерят порта съвсем естествено, инстинктивно - просто е удобно поставен. Това не е случайно - заложено е в дизайна, а и защото инженерите на Ford са направили "домашното си" за осигуряване на клиентите на идеалното място за "пълнене"...

"След сравнителен анализ на няколко конкурентни превозни средства, ние открихме, че няма никаква закономерност при поставянето на зарядния порт на определено място", коментира Сюзън Къри, ръководител на програмата за ел. технологии на Ford. Искахме да предоставим на клиентите място, което е най-подходящо за тях и би било лесно, като пълнене на резервоар на бензиностанция."

Намирането на най-доброто място за заряден порт може да изглежда маловажно, но собственикът на електромобил може да включва или изключва "щепсела" от колата си до четири пъти на ден, или почти 1500 пъти в годината. Това e в сравнение с един път седмично или 52 пъти в годината честота на зареждане на резервоар с гориво. Високата честота на употреба на зарядния порт играе роля при изследването на Ford, която иска да открие оптималната позиция на буксата.

Екип на автопроизводителя прави проучване на пазара, за да разбере какви са потребителските очаквания относно зареждането и по-точно физическото разположение на буксата за зареждане. Изследването показва, че повечето потребители биха зареждали електромобила си у дома, което е полезна информация за определяне на най-доброто място за порта. Обратната връзка също посочва, че мястото трябва да е в защитен сектор от колата - при случаи на леки катастрофи. Това е основен фактор при избора буксата да е на някоя страна на превозното средство, а не на предната или задната част.

За да отговарят на клиентските модели на потребление, инженерите на Ford са разгледали и четирите страни на превозното средство. Разполагането на буксата в челната част на колата може да създаде проблеми на водача с нуждата от навеждане да включи или изключи кабела; необходимост от разриване на сняг; досадните полепващи насекоми или отхвръкнали камъчета по шосето, както и потенциалните вреди от пътнотранспортни произшествия. В задната част на превозно средство, също ще има опасност - при "подпиране" на бронята, както и по-трудно достъпното разположение, при опит да се свърже зарядното устройство.

"Левият калник е непрекъснато пред очите на водача, при влизане или излизане от колата и е лесно за запомняне място за включване или изключване на кабела за презареждане", казва Мери Смит, ръководител на отдела за интеграция на ел. технологиите при превозните средства на Ford. "Това ще създаде навик у водача, а и естетически е удачно."

Стил и функция

Въпросът за мястото на зарядния порт е бил разглеждан и от гледна точка на стил, за да се гарантира така наречения "уау" фактор. С разполагането му отстрани на превозното средство се постига най-добра видимост, особено когато е осветен, за да показва степента на зареденост на батерията, вместо да е вграден в предната решетка или на други не атрактивни места.

Други съображения включват максимално сходство с цялата Ford електро-гама, за съвместимост с използваните в Северна Америка и Европа системи и за оптимизиране на инвестиционната ефективност по отношение на производството на нови части и самия размер на инвестицията.

В демонстрационния Ford Escape Plug-in хибриден електромобил също е използван заряден порт от шофьорската страна. Инженерите са получили положителни отзиви от клиентите за това разположение, а те знаят най-добре, защото демо Ford Escape Plug-in хибридите са изминали над 600,000 км.

Силата на избора

Електрификацията е важна част от цялостната стратегия на Ford за продуктова устойчивост, която включва въвеждането на пет електрифицирани превозни средства в Северна Америка до 2012 г. и в Европа до 2013 година. Ford представи Transit Connect Electric през 2010 г. и ще изкара на пазара изцяло новия Focus Electric по-късно тази година. През 2012 г., към тези модели в Северна Америка ще се присъедини новият C-MAX Hybrid, хибрид с второ поколение литиево-йонна батерия, както и C-MAX Energi Plug-in хибрид. Това разнообразие от електрифицирани превозни средства дава възможност на Ford да отговори на разнородните потребности на потребителите.

Не искаме да ви разочароваме, но индикациите са, че в България ще се наложи да почакаме до другата година, преди да видим електрически Ford в някой от центровете на вносителя. Бърза работя нямаме, ама тунджата яко скъпа, дет се вика, та няма и за какво да се бавим и ще работим за по-бързото популяризиране на електромобилите и нас, за изграждане на зарядна инфраструктура и въвеждане на държавни стимули за покупка, така че и автопроизводителите да имат стимул да доставят и продават електромобили на поносими и по-атрактивни цени.

[Източник: Ford]

Прочетено 1405 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 20:37
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.