Водородният Mercedes-Benz B-class F-Cell се завърна у дома
От Мартин ХаджистойковF-Cell World Drive е световна обиколка с водородни коли, инициирана от Mercedes-Benz в партньорство с Linde за демонстрация на това, че технологията на B-Class F-Cell, задвижван с горивни клетки е надежда и да обърне внимание на почти пълната липса на инфраструктура и да окуражи нейното развитие - в световен мащаб има само 200 станции за зареждане с водород...
След изминати над 30,000 км от старта на приключението от Щутгарт на 30 януари и преминаване през 14 страни на 4 континента, вчера трите водородни B-Class електрички се завърнаха в стартовата точка.
По време на пътуването имаше само един инцидент в Казахстан (на 16 май) и след поправка на задната ос при местен дилър на Mercedes-Benz, колата е продължила обиколката.
През 2010 г., 200 бройки B-Class F-Cell бяха продадени в Европа и САЩ.
За катастрофата в Казахстан и сигурността:
В случай на катастрофа, защитни клапани прекъсват притока на водород към горивната клетка и разкачват резервоарите от останалите системни компоненти. Дори при сериозен инцидент, водородът не създава каквито и да било рискове. Ако пожар доведе до извънредно повишаване на температурата, контролен клапан изпарява контролирано съдържанието на резервоара.
В случай на инцидент, високоволтовата система се изключва напълно за части от секундата, а при нормална работа се проверява постоянно за къси съединения.
Високото ниво на сигурност означава, че водородните коли на Mercedes-Benz могат да използват подземни паркинги, многоетажни паркови пространства в големи търговски обекти или тунели, без каквито и да било ограничения.
ЕС ще субсидира сериозно разработката на водородни коли и инфраструктура като форма на алтернативно задвижване в следващото десетилетие.
[(Снимка: Flickr]