Събота, 06 Август 2011 14:00

GM решава за евро производство на Opel Ampera след две години

От
Opel Ampera вече е на поточната линия в Хамтрамк завода край Детройт

General Motors Co. може да не вземе решение дали да произвежда Opel/Vauxhall Ampera електромобила с удължен пробег още две години, според президента на GM Europe Ник Райли с уточнението, че "няма да сглобяваме първото поколение, защото от него губим пари". Иначе казано става дума за първата серия европейски близнаци на Chevrolet Volt, която вече се произвежда в САЩ. Ако тази неяснота не ви се струва кой знае какво, решението на GM да продава в Европа и същия този Chevrolet Volt, наред с определено различната отпред Ampera като че ли изглежда малко странно, предвид общата практика на автопроизводителите в това направление и факта, че Chevrolet ще се предлага на по-ниски цени. Opel обаче е доста по-установена марка в Европа...

Всичко това означава, че европейско производство на Ampera може би няма да започне преди 2015 г., когато се очаква втората генерация на колата, според друг източник от компанията.

"Знаем, че при второто поколение ще свалим доста от цената, от батерията и от други компоненти", казва Райли, който е и председател на надзорния съвет на Opel/Vauxhall.

Според него, три фабрики са потенциален избор за европейско производство: "Ellesmere PortАнглия) е кандидат, Gliwice (Полша) и може да е Ruesselsheim [Германия]. Но няма да вземем такова решение вероятно още две години."

Миналия месец новият ИД на Opel/Vauxhall Карл-Фридрих Щраке каза за Automotive News Europe, че решението дали колата въобще ще се сглобява в Европа ще се базира на успеха на електромобила, който излиза на пазара през ноември на цена от €42,900 преди субсидии (обикновено около четири до пет хиляди Евро в повечето държави, в които има официално гласувани такива). Opel Ampera ще се предлага на българския пазар от юни 2012 г.

"Трябва ни работен план за може би 40,000, 50,000, 60,000 коли на година, след това може би ще има смисъл да произвеждаме тук на континента или дори в Обединеното кралство", смята Щраке.

Европейското разпределение за 2012-та - първата година на продажби - от Хамтрамк завода близо до Детройт, САЩ е 10,000 броя. От тях, 4,000 заминават за Англия, правейки я най-големия единичен пазар за модела.

Правителствени субсидии

Райли казва, че ако се потвърди производство в Европа, тогава успехът на колата в конкурентните пазари би вдъхновил решение за избора на фабрика, успех, който може да зависи от размера на правителствените субсидии.

"Стимулът може да дойде от действията на правителствата, защото ако можеш да продаваш повече коли в една страна, има по-голяма вероятност да искаш да произвеждаш там", предполага Райли. Когато колата излезе на пазара в Англия, цената и ще бъде 28,995 паунда (€33,369) с включена отстъпка от 5,000 паунда. Засега в Германия няма правителствена субсидия за закупуване на електромобил.

За второто поколение на колата, което ще излезе на пазара през 2015 г, Opel смята да представи различни варианти на купе, без някаква конкретна информация на този етап.

По този въпрос миналия месец Щраке каза само, че Ampera платформата има потенциала да бъде разширена като модели: "Ще има същото шаси като концепция, но отгоре може да сложим различни типове купе. Може да започва от B-сегмент кола, до D-сегмент кола."

Запитан какви точно варианти могат да се очакват, в сряда Райли отговори: "Твърде много от нашите тайни бих издал с отговор на такъв въпрос."

[От: Automotive News]

[Снимка: Bloomberg]

Прочетено 1553 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 12:26
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.