Понеделник, 15 Август 2011 13:00

Електрическият Renault Twizy – 'отворен отвсякъде'

От
Renault Twizy - 'отворен отвсякъде'

Какво мислите за кола с полу-врати? Или без врати? Ами ако има (само) две места и то едно зад друго? Не искаме да ви плашим или подлагаме на тест въображението ви, а просто да разберем как бихте реагирали на такава кола, как бихте я възприели и бихте ли си купили такава.

Става дума за показаното по-рано тази година електрическо Renault Twizy, което вече получи различни тест-мнения, последното от които на колегите от английската Autocar, които се радват предварително на електро мъника. Очакваме Twizy на пазара през следващата година, но мрежата вече гъмжи от сравнения с току показаната от KTM електрическа триколка E3W, която според мнозина се цели директно в Twizy. Сега и ние се целим там, за да видим какво хареса и какво на 'тестоваците' от Англия...

Renault Twizy визитка

  • Базова цена: €6,990 (около 13,700 лв) плюс €49 (около 95 лв) за месечен наем на батерията
  • Макс. скорост: 80 км/ч
  • Ускорение 0-100 км/ч: Ще трябва да порасне още :)
  • Пробег: 100 км
  • Мощност на електромотора: 20 кс
  • Въртящ момент: 57 Нм
  • Капацитет на батерията: 7 кВтч
  • Време за зареждане: 3.5 часа
  • Скоростна кутия: Няма

Що е то?

Renault Twizy не е "тип кола, какъвто някога съм карал", казва Колин Гудуин от Autocar"и въобще някой в екипа. Дълга е малко над два метра, няма асистент за завиване (хидравлична или електрическа рейка), гумите са 125/80 R13 отпред и 145/80s отзад... и се задвижва с батерии".

Най-близкото сравнение е C1 скутера с покрив на BMW, но Twizy има волан, както и крачни педали за ускорение и спирачки на пода - познато на всеки шофьор. "Запасан съм с комбинация от стандартен колан и допълнителен диагонален колан от другата страна на колата и прототипът няма врати, макар че при излизането си на пазара Twizy ще се предлага или с 'прости греди', които се отварят и затварят или с такива, които ще имат панели за предпазване от вода", обяснява Колин.

Renault Twizy в движение

Електромоторът с мощност 20 к.с ускорява Twizy до макс. 80 км/ч, но това е предостатъчно за превозно средство, предзназначено най-вече за града, с обявен пробег от 100 км. Теглото на Twizy е 450 кг, в което влиза и тежащата 100 кг батерия. С един човек на борда, Twizy ускорява 'живо' и като че ли по-бързо от това, което може да се очаква от него, може би заради липсата на врати и директността на всички функции.

Renault Twizy - Autocar проба
Renault Twizy - Autocar проба

"Ентусиазираният тест шофьор на Renault, който следваме, 'мята' своето Twizy в първия възможен завой. Аз правя същото, подготвяйки се да се наклоня в обратна посока за балансиране и вероятно вдигане на две гуми. Вместо това се получи стабилно недозавиване; със 100 кг батерии под задната част на шофьорската седалка и незначителното тегло отгоре, Twizy просто 'пикира' в завоите."

"Движим се по много гладък път, но теглото на окачването би трябвало да е ниско, така че возията на по-лош път вероятно няма да е неприятна. Това наистина са прототипи с не дотам добре закрепени пластмасови панели, които издават разни звуци, които ще бъдат коригирани в пазарната версия."

Дали да си купите Twizy?

Renault твърди, че интересът към Twizy е четири пъти по-голям от този към 'конвенционалните' електромобили на компанията. Хубавото на Twizy, освен разбира се подразбиращото се забавление, е, че не се опитва да бъде нещо повече от градско средство за придвижване. Едва ли ще има разкази за останали без ток по магистралите Twizy-та, защото не се предполага, че те ще бъдат използвани за такъв тип пътувания. Но кой знае...

Колин заключава интересно: "Twizy не е единствената електрическа кола, която съм карал, но е единствената, която си представям да притежавам. Просто заради кефа."

Аз пък мисля, че една ще ми пасне много добре за пазаруване и разни градски задачки - и още как. Колкото до вас, имате време да прецените - а междувременно ние ще ви даваме всичката Twizy информация, която ни попадне и може да е полезна.

[Източник: Autocar]

Прочетено 3219 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 12:19
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.