Петък, 28 Октомври 2011 12:31

Няма лотария – има електромобил. Що е то?

От
В Пекин номера за кола се взимат трудно, но това вече няма да важи за желаещите да си купят електромобил

В Пекин, за да си вземете номета за колата, трябва да минете през лотарията за регистрационни табели. Нещо като системата в Атина с четни и нечетни номера на колите, които може да се карат в определени дни. Само че в Пекин има доста повече и хора, и коли, та се налагат драстични мерки. Така е, защото изгледите да спечелите (регистрационен номер) са нещо от сорта на 23 към 1.

Не сме особено близо до Пекин, та да се кахърим за чудатата лотария за взимане на номера в града, но естествено в цялата тази работа има нещо електромобилно и затова историята е пред очите ви. Правителства и общини по цял свят вече подкрепят разпространението на електрическите коли по всевъзможен начин и за да си обясните заглавието ще ви кажем, че градските власти в китайския мегаполис не изостават в това отношение. За да популяризират електрическата мобилност, те взимат решение да позволят на купувачите на ЕПС да получават регистрационни табели директно, без да се налага да минават през лотарията като останалите, много от които карат колите си нелегално...

През 2010 г. в Пекин са продадени около 700,000 нови коли, което увеличава броя им до 4.7 милиона, според статистиката на транспортната комисия на града и в опит да установи контрол над претъпкания с коли град, от 1 януари 2011 г. последната въвежда изискването купувачите на коли да участват в лотария, за да получат (или не) възможност да купят и регистрират кола.

През март, например, кандидатите в третата лотария за номера в града са били 397,543, а номерата... 17,600 (всеки месец). По-странното обаче е, че от спечелилите регистрационни табели за първите два месеца 35,200 души, много малко всъщност са купили кола.

В града има и други инициативи в полза на ЕПС ентусиастите и то какви само! В добавка към директната възможност за покупка има и субсидия, която може да стига чак до невероятните $18,800 (около 26,000 лв). В Китай колите на батерии струват до $30,000 повече от конвенционалните, заради все още сравнително ограничения обем на производство и тази субсидия определено прави нещата по-поносими.

Какво става у нас? Освен две електромобилни конференции, които повдигнаха много въпроси и донесоха много обещания, засега нямаме реални действия в електромобилно направление. Затова работим усилено по създаването на Национална информационна платформа ЕЛЕКТРОМОБИЛИ.БГ, за да дадем своя принос за ускоряване на процесите и да стимулираме развитието на електрическата мобилност у нас. Ако искате да ни помогнете, просто изпратете представяне на вашата компания или проект, стига да имат връзка с електромобилите или свързаните с тях направления, на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите., за да можем да изградим голяма база от данни, в която да има множество български проекти и инициативи, подпомагащи развитието на електрическата мобилност. Очакваме ви!

[От: Challenge Bibendum]

Прочетено 983 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 09:45
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.