Електрически Мercedes от карбон до 2015-та – по-добре късно, отколкото никога...
От Мартин ХаджистойковВъглеродът започва да става все по-търсен компонент за производството на коли, въпреки че е все по-избягван откъм (участието си в) емисии. На Автосалон Франкфурт 2011 BMW и Audi показара свои карбонови разработки и демонстрираха сериозни намерения за бъдещо производство за супер леки материали за изграждане на своите модели и Mercedes също следва тенденцията, с разработка на E-Class Superlight със структура от карбонови влакна, която ще спести 350 кг от теглото спрямо сегашната версия на модела и ще тежи само 1300 кг. Хм, това е със 70 кг по-малко от хибридната (и по-малка) Toyota Prius...
Нашият интерес, разбира се, е предизвикан от вариантите за електрическо задвижване на бъдещия E-Class, сред които може да има такова с горивни клетки, изцяло електрическо или пък хибриден вариант с комбинация от 50 кс електромотор и 150 кс бензинов двигател. И всичкото това в добавка към показания от Mercedes във Франкфурт B-Class E-Cell Plus електромобил с удължен пробег.
Още два модела ще имат карбонова структура - B-Class и SCS, бъдещо купе под SLS като клас, а както вече стана дума, BMW обяви своите 'i' коли - i3 и i8, които ще си имат конкуренция от моделите на Mercedes. Е, малко по-късно, защото въпросният електрически E-Class, умело 'рендиран' от Autobild, май е планирам за към 2015-та...)
Ако не друго, макар и със закъснение Mercedes ще се включи във вечната битка с BMW и Audi на новия 'лек' фронт, което със сигурност ще направи нещата по-интересни и ефективни за нас потребителите.
[Източник: Autobild]