Електрически пикапи с удължен пробег – "Мейд ин Ю Ес Ей" :)
От Мартин ХаджистойковУ нас може би по-скоро трябва да очакваме такова нещо по направлението "Мейд ин Ловеч", но в щатите си имат предостатъчно пикапи и то какви само - най-вече здраво харчещи гориво. Очевидно и на американците вече им е пределно ясно, че доброто старо разхищение на горива (и бълване на вредни емисии съответно) няма да го бъде дълго и ето на, отново там, в страната на необятните възможности се ражда нещо за първи път. Поне така твърди бившият шеф на General Motors, Бол Лъц, комуто се пада честта да обяви първата в света линия от зареждаеми пикапи с удължен пробег...
Когато Боб Лъц отиде в компанията за хибридни конверсии VIA Motors тази есен, не беше ясно каква роля ще играе той в компанията. Сега поне става ясно, че една от неговите функции ще бъде да обяви "първия пикап с удължен пробег в света" по време на автосалона в Детройт.
Електромобилите с удължен пробег или както ги наричат американците - eREV - които VIA Motors ще конвертира, най-вероятно ще бъдат модели на GM, предвид присъствието на Боб Лъц. Пикапът на снимката - Silverado - може да измине от 50 до 65 км с едно зареждане на батериите, след което бордови бензинов двигател осигурява задвижване за още до 600 км преди да има нужда от зареждане с електричество или бензин. На автосалона в Детройт ще бъдат изложени три модела, които вече може да се поръчват. VIA се надява да започне производство през следващата година и да достигне 20,000 бройки годишно (от всичките три модела) "в следващите няколко години".
Това, на което VIA Motors държи много е всички да знаят, че нейните модели използват "усъвършенствани, незапалими, литиево-йонни батерии", макар това вероятно да не е било особено приятно за обсъждане с Лъц в схемата, предвид проблемите точно в това направление с представения от него Volt. Това не е толкова важно, колкото факта, че вече има компания, която ще предлага електрически пикапи - един от най-лакомите типове превозни средства - и въпреки незначителната производствена бройка, все пак трябва да се тръгне отнякъде.
[От: Autoblog Green]