Mindset с енергийната плътност на Tesla Roadster, но x2
От Teodor IvanovОбщо взето за разработвания вече от години в Швейцария електромобил Mindset няма кой знае какви новини, макар че компанията разработчик вече е регистрирана на швейцарската борса. Все пак дойде момент за 'излизане на светло' и то по какъв начин - в партньорство с H-TECH, създателите на Mindset са успели да оптимизират впечатляващо производителността на литиево-йонните батерии на своята разработка. Хм, кой пък би се учудил - в Швейцария не е като да не разбират от химия...
Сравнение енергийна плътност | |
---|---|
Модел | Плътност кВ/кг |
Mindset | 0.26 |
Mindset (преди) | 0.13 |
Smart (Tesla технология) | 0.13 |
Tesla Roadster | 0.12 |
Mitsubishi I-MiEV | 0.08 |
Nissan Leaf | 0.08 |
В Германия (и по точно в TUV) пък разбират от тестове и точно там прототип на Mindset, оборудван с 200 кг батерии е дал резултат от 52 кВтч (0.26 кВ/кг) енергийна плътност при изпитанията - нов рекорд за литиево-йонна батерия! Предстоят, разбира се, много допълнителни тестове, а новината идва след наистина доста мълчание около Mindset и е чудесна за компанията.
Причудливият електромобил с нещо като гуми в стил 'каляска' ще се предлага в три варианта: два изцяло електрически - "Pure" и "Traction" (съответно 2 и 4 задвижващи колела) с различна производителност, както и версия с удължител на пробега с на име "Range", която ще разполага и с едноцилиндров 300cc четиритактов двигател, изразходващ 2.5 - 3.2 л/100 км в ролята на генератор. Цените започват от €76,000, а табличката отдолу ще ви покаже техническите параметри:
Mindset модели |
|||||
Pure | Traction | Range | |||
Електромотор асинхронен | 100 кВ | Електромотор асинхронен (2 бр.) |
2 х 110 кВ | Електромотор асинхронен | 100 кВ |
Въртящ момент | 220 Нм | Въртящ момент на всеки електромотор | 220 Нм | Въртящ момент | |
Тегло на електромотора вкл. 1 с. трансмисия | 72 кг | Тегло на електромотор | 72 кг | Тегло на електромотор | 72 кг. |
Предаване | предно | Предаване | 4 х 4 | Предаване | предно |
Ускорение 0-100 м/ч | под 7 сек. | Ускорение 0-100 км/ч | под 4 сек. | Ускорение 0-100 км/ч | под 7 сек. |
Бензинов удъл. на пробега обем | 300 CC | ||||
Мощност |
26 кВ | ||||
Макс. обороти | 7,500/мин | ||||
Разход | 2.5-3.2 л/100 км |
Както и с други съвременни разработки, засега не е ясно дали тази (да речем, предвид цените) ще бъде ограничена серия или ще намери място сред следващото поколение масови електромобили. Вие как мислите?
eCars.bg