Петък, 09 Март 2012 16:24

Mercedes-Benz E-CELL AMG – 526 кс и 4 сек. от 0-100 км/ч

От
Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL

Насред цялата суматоха на автосалона в Женева, Mercedes-Benz неочаквано разкри технически подробности за задвижващата система на Mercedes SLS AMG E-CELL, чиято разработка започна през 2010 г. с технологии от F1 болидите на компанията и най-вече системата за регенериране на кинетична енергия {tootlip href="/techno/item/1782-kakvo-triabva-da-znaem-za-kers"}KERS{end-link}Kinetic Energy Recovery System{end-tooltip}. Системата се състои от четири електромотора, монтирани близо до колелата, които осигуряват пикова мощност от 392 кВ (526 кс) и 880 Нм, при максимум 12,000 об/мин. Звучи мощно...

Още по-мощно звучи ускорението (не като звук или поне не ревящ) на SLS E-CELL, чиито врати се отварят нагоре, за скромните 4.0 сек. от 0-100 км/ч, само 0.2 сек. по-бавно от бензиновия вариант на SLS AMG, който пък изостава само на косъм от малката Tesla Roadster, чийто спортен вариант се справя за 3.7 сек.

Mercedes позиционира електромоторите близо до колелата, вместо вътре в тях, за да намали теглото на окачването. Моторите и трансмисиите са разположени много ниско в колата, за понижаване центъра на тежестта и балансиране на теглото.

400-волтовата батерия – състояща се от 12 модула от по 72 литий-йон-полимерни клетки – се зарежда от системата за регенериращо спиране в движение, а електронна система за контрола преобразува правотоковия заряд от нея в трифазно променливо напрежение за синхронните електромотори и регулира енергийния поток във всякакви оперативни условия. За охлаждане и затопляне на батерията пък се грижат допълнителни системи.

С тези четири електромотора E-CELL разполага със самостоятелно задвижване на всяко колело, което получава почти моментално изпращаната енергия, без загуби (torque vectoring). Това позволява всяко колело да бъде задвижвано или спирано отделно, в зависимост от ситуацията.

Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL

Можем да продължаваме с още и още технически детайли, но очевидно в Mercedes са решени да прекарат няколко години в тестове, за да са сигурни, че електрическите им модели имат нужното ниво на качество, сигурност, динамика и комфорт преди да излязат на пазара. Казваме това, защото Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL ще се продава от 2013 г. и то в ограничена серия. Интересно дали компанията ще пусне онлайн резервации по някое време преди старта на продажбите...

От: Autocar

Прочетено 2431 пъти Последна корекция Петък, 27 Декември 2013 23:25
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.