Opel Ampera (алтернативен) победител в рали Монте Карло
От Мартин Хаджистойков
Малко остана до представянето на Opel Ampera в България, но докато дойде при нас Ampera вече жъне успехи и на състезателното поле, в случая в рали Монте Карло, където четирите участващи електрически коли Ampera са сред първите 10 в ралито за автомобили задвижвани с алтернативна енергия...
Електрическият Opel се радва на сериозни успехи тези дни – рали победата идва малко след като моделът спечели титлата "Автомобил на годината 2012". Това е първо участие за Opel Ampera, което в 13-то издание на Международното рали Монте Карло за електрически и задвижвани от алтернативна енергия автомобили се превърна направо в победа с четири електромобила Ampera в първата десетка. В състезанието взеха участие 130 състезатели с модели на 30 производители, сред които и седем броя Ampera, включително един "частен Ampera отбор". Сред другите участници бяха един Renault Fluence Z.E., един спортен Tesla Roadster, Mitsubishi I-MiEV и Peugeot iOn.
Ралито стартира в трите града Анеси-льо-Виьо, Клермон Феран и Лугано и включва 550 километра през Динь-ле-Бен, столицата на френската област Алп дьо От Прованс, до Монако. На втория ден отборите трябваше да изминат 272 километра през Монако и оригиналното трасе на рали Монте Карло през френските крайморки Алпи. През тези два дена отборите бяха подлагани на периодични тестове и трябваше да докажат шофьорските си умения, "натискайки" колите си до краен предел.
Освен редовните съпътстващи тестове вниманието беше фокусирано върху разхода на гориво. С помощта на коефициент формиран от теглото на автомобила, емисиите на CO2 , енергийната плътност на горивото и неговия разход, организаторите имаха възможността да изчислят стойността, на основата на която да направят сравнение и обща класификация на състезателите. "Високата технология на Ampera прояви своята надеждност и ни осигури огромния успех", коментира по този повод френският втори пилот Жозеф Ламбер, който отпразнува победата с първия пилот Бернар Дарниш. Дарниш вече е печелил рали Монте Карло през 1979 и повече от 10 пъти е печелил специалния етап на прочутия Col de Turini.
Ние пък ви казваме, че когато някой ден купите своя Ampera и не я "натискате", ще изстискате от батерията по 80 км преди нужда от презареждане. С други думи, ако дневният ви пробег е рамките на това разстояние и не пътувате често надалеко, може спокойно да забравите как се сипва бензин... .
[Източник: Прес съобщение Opel]