Сряда, 27 Юни 2012 16:42

Nissan: трябва ни по-евтина електрическа кола

От
По-модерен, по-малък и по-евтин - това ще е бъдещият електромобил на Nissan

Признанието е официално и дойде от най-високо ниво - генералният мениджър на продуктовата стратегия -за цял свят- на Nissan, Франсоа Банкон заяви, че компанията се нуждае (спешно) от по-малка, по-евтина версия на новаторския бестселър LEAF. Моделът трябва да е с 'градски' размер и масово достъпен. Става все по-интересно...

'От една страна имате творческа насока и може да се очаква първоначалните 'електро' клиенти да се интересуват от това, а от другата страна правим електрически коли достъпни за всички - и това, разбира се, върви с по-малък размер, тъй като размерът е тегло и себестойност', продължава мениджър Банкон. Именно той е човекът зад модела Pivo3 - новата концепция с футуристичен стил и редица нововъведения, като електродвигател във всяко колело, например. Или възможността да завиват и четирите колела, позволяваща обратен завой на площ само 4 метра.

При представянето на прототипа Pivo3 миналата година, на автоизложението в Токио, интересът към него беше огромен. Атрактивният външен вид, съчетан с пъргавината на колата, многократно по-голяма възможност за паркиране, дават на потребителя усещане за нов тип мобилност. Разбира се, проекта не е 'за утре'. В момента Nissan разработва 10 прототипа на електрически превозни средства - очевидно е, че работят усърдно в тази насока, но както от самата компания казват (заради постоянните разработки и проучвания) '... ако произведем Pivo3 днес или утре, той със сигурност няма да е евтин - няма как.'

Другата основна насока при модела - намаленият размер. За града определено е по-ефективно, а освен това ще помогне за редуциране на цената. Естествено, това ще има отражение върху пробега и автономията на колата ще е по-малка, но не в степен, която да притесни клиента. За ежедневна градска 'дейност' ще е перфектен.

Сред нововъведенията в Nissan Pivo3 е и уникалната възможност за завиване на всички колела - отлична опция за градско паркиране

Технологията на електромобилите е скъпа и най-добре се продават в държави, където правителството отпуска финансова помощ при покупката им. Това потвърди и Банкон, като обяви конкретно, че 'държавната помощ е ключа към по-широкото навлизане на електрическите коли' и още добави, че ще има много продуктови елементи, които Nissan и дъщерната Renault ще обменят - при градския Zoe, например. Все пак обаче, да не очакваме от Nissan версия аналогична на Zoe, независимо, че според доста производители, това ще е лицето на градската електрическа мобилност.

Независимо, че са под 'една шапка' Renault Zoe няма да има свой Nissan-аналог

'Мобилността е за мобилност и в края на краищата всичко е за удоволствие. Ние сме компания, осигуряваща вълнение и никога няма да се откажем от това. Не казвам, че не става дума и за бизнес, нито казвам, че нещата са само за забавление - всичко е много сериозно. Просто казвам, че като марка - това е посоката за нас. Ние обичаме колите - дали е правилно или грешно не знам, но това е, което Nissan e!' - завършва изявлението си Франсоа Банкон.

[Matt Campbell] [eCars.bg] [elektromobili.bg]

Прочетено 3396 пъти Последна корекция Сряда, 27 Юни 2012 16:47
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.