Хей, твоят сладолед се доставя с електрически камион!
От Мартин ХаджистойковТакива надписи може да започнем да виждаме по камионите за доставки по някое време, само "стоката" може да е различна. И понеже (поне аз) свързвам Nestle със сладолед, ето ти един пример в заглавието. Защото разбрах, че Nestl? Switzerland и Renault Trucks си партнират по разработването на електрически камион от средна големина...
Наскоро Nestl? Switzerland и Renault Trucks (част от Volvo Group) демонстрираха експериментален изцяло електрически хладилен камион, наречен e-Truck, представляващ комбинация от електрически 13t Renault Midlum и хладилен фургон, захранван също само с електроенергия. И за да не е самотен "първенецът", през септември Nestl? Switzerland ще добави още един такъв камион към своя автопарк, като целта е двата камиона да бъдат тествани за доставки на слaдоледи и замразени Nestl? Frisco-Findus продукти до магазини в регионите на Цюрих и Лозана.
Всеки от камионите ще може да превозва 3 тона сладолед и замразени продукти до 50 магазина ежедневно на разстояние 60 до 100 км. Първият камион ще заработи от този месец в района на Цюрих, а вторият ще обикаля областта на Лозана от септември.
В техническо отношение, електро камионът разполага със 103 кВ електромотор и две литиево-йонни батерии с общ капацитет 170 кВтч, достатъчни за оперативен пробег от около 140 км при максимална скорост от 90 км/ч. Налична е, разбира се, и система за регенериране на енергия при спиране.
Този съвместен проект на Nestl? Switzerland и Renault Trucks ще постави на изпитание последното поколение батерии за допълнително оптимизиране на компонентите в търсене на най-добрия микс от технически параметри за този нов тип превозни средства. И за да е "пълна картинката" в уравнението влиза и "зелено" електричество - по споразумение с Romande Energy, Nestl? планира да постави фотоволтаични панели на свои сгради във Vevey и la Tour-de-Peliz до края на тази година. Това ще осигури достатъчно енергия за задвижване на 30 камиона от новия тип за цяла година, а неизползваната за зареждане енергия ще отива в мрежата на Romande Energy за увеличаване на общия й капацитет произведена и изразходвана електроенергия от ВЕИ в региона.
Няма как, ще трябва да почакаме още, обаче, преди електрическите камиони масово да тръгнат по пътищата. Но както повечето технологии, и тази трябва а бъде добре изпитана, преди да стигне до пазара.
[От: Green Car Congress]