Ето колко много неща има в контакта ни с електромобилите
От Мартин ХаджистойковHitachi Europe Ltd., чрез своята {tooltip}ICTL{end-link}Information and Communication Technologies R&D Laboratory{end-tooltip} започва работа по проект, финансиран от Европейската Комисия, чиято цел е разработване на интегрирана IT платформа за електрическа мобилност, която създава връзка и обмяна на информация между множество инфраструктурни системи, като пътна IT инфраструктура, ЕПС компютърна архитектура и зарядна инфраструктура, свързани с изцяло електрическите превозни средства (ЕПС)...
С помощта на платформата като потребители на електромобили ще ни се предоставят множество усъвършенствани услуги, всички насочени към подобряване на ефикасността на енергийното управление и използваемостта на електромобилите, например, в контекста на "умните градове".
Проектът е наречен {tooltip}eCo-FEV{end-link}efficient Cooperative infrastructure for Fully Electric Vehicles{end-tooltip} и се изпълнява по споразумение N? 314411 от Седма рамкова програма на ЕС, отнасящо се към цел GC-ICT-2011.6.8 ICT за изцяло електрически превозни средства. Общата прогнозна стойност на проекта е €4,265,317, с финансиране от ЕК за €2,960,000.
Тази съвместна платформа за електрическа мобилност свързва работните направления с потребителите на електромобили. Целта на eCo-FEV проекта е да предложи отворена архитектура и гъвкавост на eCo-FEV концепцията в предстоящото развитие на различни сценарии, като прилагане на местни изисквания, специфични изисквания за употреба в различни работни етапи, потребителски изисквания и т.н.. Тази архитектура осигурява гъвкава връзка между потребителските услуги, инфраструктурните системи и електромобилите чрез обща платформа.
eCo-FEV стартира на 1 септември 2012 г. и ще продължи 33 месеца, като в проекта има още 12 партньори:
- Commissariat ? l’Energie Atomique et aux Energies Alternatives (Франция);
- Centro Ricerche Fiat S.C.p.A. (Италия);
- European Center for Information and Communication Technologies GmbH (Германия);
- Politecnico di Torino (Италия);
- Renault SAS представляванао от GIE REGIENOV (Франция);
- Technische Universit?t Berlin (Германия);
- Societ? Italiana Traforo Autostradale del Frejus S.p.A. (Италия);
- BlueThink S.p.A. (Италия); Facit Research GmbH & Co. KG (Германия);
- Conseil g?n?ral de l'Is?re (Франция); ENERGRID S.p.A. (Италия);
- Schulz - Institute for Economic Research and Consulting GmbH (Германия).
Hitachi ще допринесе за осъществяване на проекта най-вече с участие в сферата на усъвършенстваните Авто информационно системи и услуги, където Hitachi Automotive Systems, Ltd има най-силни позиции.
За нас потребителите тази платформа означава детайлно изследване на начина на комуникация и събиране на различни видове услуги в една система, която да ни осигури повече гъвкавост в използването на електромобили в следващите години. С множеството софтуерни функции, които ще трябва да бъдат синхронизирани в новите електрически превозни средства, обединяваща платформа идва точно на място и към средата на 2015 г., когато на пазара определено ще има доста повече електрически модели, можем да разчитаме на по-гъвкаво и много по-ефективно използване на своите коли и други превозни средства.
Източник: Hitachi
eCars.bg / Elektromobili.bg