Четвъртък, 01 Ноември 2012 16:27

Renault ZOE вече може да се резервира – дано скоро и в България!

От
renault_zoe_elektromobil
В началото с електромобилите ще е доста любопитно и интересно – Снимка: Renault

Електрическият Renault ZOE вече може да се резервира в някои европейски държави преди пазарния старт през пролетта на 2013 г.

Още преди да е стигнал до улицата, у нас вече се намериха съмняващи се в максималния пробег (по NEDC) от 210 км на електрическия Renault ZOE. Не е като да няма известен спад при определени (пътни, атмосферни и "задволанни") условия, та донякъде е оправдано. Сега ZOE вече може да се поръчва (в някои държави в Европа като Франция и Англия), което значи, че сме една идея по-близо до отговорите.

Renault ZOE има две предимства, които вероятно биха се харесали на повечето от нас - дизайна и цената. Не е рядкост по форумите да се намират не особено ласкави изказвания за външния вид на Nissan LEAF, например, но ZOE определено привлича. А в добавка към външната красота идва и определено по-атрактивната цена като за електромобил - надяваме се в България "базата" да е под €21,000. Все още нямаме информация за конкретните финансови параметри, но ако това е някаква индикация, в Англия ZOE стартира от само ?13,650. Само, защото това е цената след прилагане на правителствената дотация в размер до ?5,000 за покупка на електромобил. Там, в Англия, схемата е много привлекателна – петте хиляди паунда се приспадат от цената при покупката – не от данъците за следващата година, например, както е в други държави с подобни данъчни облекчения.

Дизайн и цена – добре, но какво друго? Интересното при ZOE е, че разполага с едни от най-напредналите съвременни технологии, включително над шест функции, които се предлагат за първи път в света, както и 60 патента за по-лесна употреба, повече пробег и свързаност.

ZOE, също така, е първата кола, оборудвана с ‘Range OptimiZEr’ (Е, няма как без малко игра с буквите Laughing), който комбинира три основни нововъведения:

michelin-energy-ev-profil
  • Нова генерация регенеративно спиране;
  • Отоплителна инверторна помпа; и
  • MICHELIN EnergyTM E-V гуми >>>.

Точно тези са ключовите елементи, които дават сила за повече километри на ZOE с едно зареждане на батерията и дори да не смогваме с оферираните 210 км, очакваме редовни потребителски отзиви за 150-200 км, както и такива за повече от 210 с прилагане на различни техники за икономично шофиране, специфични за електромобилите. Според полярните тестове на ZOE имаме причина да вярваме, че новият компактен електромобил на Renault ще се справя добре с нашата зима и няма да страда от голяма загуба на пробег при много ниски температури.

Зареждането е много важен компонент при електромобилите – сегашните батерии и зарядна инфраструктура са настроени са все още бавни - обикновеното нощно зареждане отнема понякога и до 8 часа. ZOE, обаче, е първата електрическа кола с патентовано от Renault зарядно устройство Chameleon. То е съвместимо с източници на енергия с мощност до 43 кВ. Зареждането на батерията на ZOE може да отнеме както въпросните осем часа, така и само 30 минути. За половин час ще напълниш батерията до 80%, с помощта на специалния кабел, който идва с колата.

Ако не ти е комфортно да отделяш очи от пътя, докато шофираш, значи Renault R-Link системата е точно за теб. С тази нова мултимедийна система със 7-инчов екран можеш да контролираш функции от волана или чрез гласови команди. R-Link осигурява интегрирана свързаност със задвижването, а в R-Link Store има не малко допълнителни приложения.

Синхронният електромотор на ZOE е с мощност 65 кВ (88 кс) и както при всички електромобили, осигурява моментално максималния си въртящ момент от 220 Нм. Когато подкараш някой ден електромобил ще разбереш какво е усещането да разполагаш с цялата мощност при ниски скорости – на светофара просто ще те гъделичка да правиш на пух и прах разни наточени скъпи "тупалки" с по четири ауспуха.

Когато за първи път се качихме в Opel Ampera по-рано тази година, веднага поискахме да пробваме "пешеходния" клаксон. Естествено ZOE също си има такъв- ‘Z.E. Voice’ – нещо като аларма, която предупреждава минувачите, че ZOE приближава. Тази функция работи при скорост до 25 км/ч, а звукът е отличаващ. Всъщност може да избираш между три различни звука, а системата се деактивира ръчно с бутон.

Да, на метан евтино. Системата също не е скъпа. Но като споделих с приятел, който държи магазинче под блока (и кара ван на метан) как електро колата може да се затопля и охлажда от разстояние чрез мобилен телефон, че и да се зарежда по същия начин, видях в очите му искра. Тези неща ZOE ги има и ние нямаме търпение да ги изпитаме лично.

Като всяка кола и Renault ZOE ще се предлага с различни нива на оборудване – Expression, Dynamique Zen и Dynamique Intens:

Стандартно оборудване за Expression:

  • R-Link – гласово контролирана TomTom сателитна навигация със 7” сензорен екран и гласов контрол
  • 4x20W радио
  • USB порт и SD мултимедиа
  • Bluetooth
  • ‘Range OptimeZEr’ – нова генерация регенеративно спиране, отоплителна инверторна помпа и MICHELIN Energy E-V гуми
  • Chameleon зарядно устройство
  • Z.E. Connect – контрол на заряда в батерията и пробега от разстояние
  • Z.E. Voice – предупреждение за пешеходци
  • Климатик
  • Автопилот
  • Светодиони дневни светлини
  • ESC
  • ASR Тракшън контрол
  • CSV Контрол за недозавиване
  • HSA Асистен за изкачване на стръмнини
  • Renault ключ-карта
  • ISOFIX за предната пасажерска и задните крайни седалки
  • TFT екран
  • Настройка на височината и разстоянието до волана
  • Тъмни стъкла на задните врати и багажната врата
  • RAID автоматично заключване на вратите

Допълнително оборудване за Dynamique Intens и Dynamique Zen:

  • 16” Aerotronic алуминиеви джанти
  • Renault ключ-карта с hands free функция
  • 4x35W радио с Arkamys дигитален звук
  • Z.E. Interactive – зареждане на батерията и активиране на климатика/отоплението от разстояние
  • Z.E. Digital – достъп от разстояние до R-Link Store, имейл и др.
  • Автоматично пускане на фаровете
  • Автоматично активиране на чистачките
  • Кожен волан
  • Задни ел. стъкла
  • Задни сензори за паркиране
  • Задна камера за паркиране (само Dynamique Intens)
  • ‘Intens’ тъмен салон (само Dynamique Intens)
  • ‘Zen’ светъл салон с тефлоново защитно покритие на седалките (само Dynamique Zen)
  • ‘Zen Take Care by Renault’ – йонизатор, сензор за токсичност – (само Dynamique Zen)

Изброрът е твой – вече знаеш какво е стандартното оборудване и опициите на Renault ZOE – надяваме се когато някой ден си го купиш, пробегът, функциите и всичко в колата да ти харесва и да кажеш на своите приятели колко готино е да караш електромобил. Разбира се, не спестявай недостатъците, така ще помогнеш за тяхното отстраняване Smile.

[От: ElectricCarsReport]

eCars.bg / Elektromobili.bg

Прочетено 2430 пъти Последна корекция Четвъртък, 01 Ноември 2012 22:09
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.