BMW може да не "вижда" Tesla, но Model S стана и Техно кола на годината...
От Мартин ХаджистойковСлед като стана Кола на годината 2013 на Motor Trend, Tesla Model S беше избран (сред 100) и за Техно кола на годината от CNET.
Motor Trend избира Кола на годината от 1949-та насам. Но 2012-та беше повратна за наградите. При това двойно. За първи път в своята история, списанието избира за кола на годината изцяло електрически автомобил, но още по-впечатляващото е, че за първи път изборът е 100 процента единодушен – всичките 11 члена на журито избраха Tesla Model S. Признанието е толкова голямо, че още краси Facebook страницата на Tesla Motors (при това в коледните дни, когато обикновено използваме съответни тематични снимки). Но ако едно от най-големите авто издания в света припозна така безусловно Tesla Motors, в най-голямата авто компания изглежда не са чували за калифорнийският производител на електромобили...
Някои от блоговете ни в eCars.bg са лични. Като този. Защото изразяват лично мнение и са обърнати директно към теб. Но ето каква е моята история тук.
Снимките на BMW i3 разкриват нещо, което, признавам, много ми харесва. Единствената ми грижа по отношение на тази бъдеща електро кола са "слуховете", че в производствен вариант така новаторските частично прозрачни врати може да придобият стария скучен вид на стандартна авто врата. Защо? Хората сме показали, че сме консервативни и трудно се нагаждаме към нови неща, затова компаниите май не се чувстват много комфортно да рискуват. Но не това е темата.
Всъщност, BMW i3 ми харесва толкова, че дори си направих труда да "засека" с един подобаващ скрийншот момента, в който броячът на BMW i Facebook страницата показа 1 милион харесвания. Ето:
Добавка от 21 декември: Благодаря на Миро Мандов – признавам си чистосърдечно, че въобще не съм се сетил да погледна Google+ страницата на Tesla Motors. Сега благодарение на Миро видях, че там броячът показва мега внушителните близо 735,000, както и че почти 700,000 имат Tesla в кръгове. Ето че Tesla диша във врата на BMW и в социалното онлайн пространство. Аз (като Миро) не съм най-големия любител на Facebook на света, но все пак не пренебрегвам мрежата. Сега вече има повод да направим и модул с Google+ линкове, стига другите електромобили да си имат такива страници.
Супер! Но, хоп, и изведнъж се появи "облак". В бюлетина на Automotive News от 28 ноември, намирам интервю с човека начело на електромобилното направление на BMW – Улрих Кранц. О, казвам си, хайде да видя какво има в това интервю...
Интервюто, бидейки на Automotive News, е по-скоро на типичния "корпоративен" език, звучи малко "далечно" за потребителя. Това ОК. Но на втория въпрос виждам отговор, който изглежда доста странно:
Защо клиентите биха си купили скъпа кола като i3?
Ние предлагаме нещо, което до този момент не е съществувало: първата електрическа кола в премиум сегмента. Със своята производителност и динамика, i3 ще доставя удоволствие от шофирането като традиционно доказалите се модели с ДВГ. BMW i3 ще излезе на конкурентна цена на пазара в края на 2013 г. – Улрих КранцУпс. Tesla Motors се изпари. Няма такава компания. Поне според BMW. Е, за щастиe май само според тях. Но, вероятно ще се съгласите, малко странно е да твърдиш, че си първи в нещо, което дори още не предлагаш и което друга компания вече (доста успешно) предлага – премиум електрическа кола. С други думи, това отгоре ми звучи като:
Името Tesla Motors говори ли ви нещо?
- Не.
Докато пиша тези редове подготвяме и друг блог, точно за електро моделите на BMW. Няма как да не признаем, че германската марка владее сърцата на мнозина. Наистина, BMW i3 (и i8) още не се продават, а Facebook страницата на моделите има над милион харесвания, при няма и 200 хиляди за тази на Nissan LEAF и наближаващата 150 хиляди харесвания страница на Tesla Motors. Това е смазващо предварително предимство. ОК, Facebook далеч не е всичко, въпреки че със сигурност е силен показател, но изказването на г-н Кранц все така ме тревожи. Опитвам се да си представя каква е целта на такова невярно твърдение, при това от BMW...
Защото, ето я и черешката на тортата, с която завършва заглавието на този блог. Tesla Model S беше определен за Техно кола на годината 2012 на CNET . Сред 100 конкурента. И децата в класа на сина ми вече знаят за новата електрическа кола на Tesla. В BMW също знаят, но се държат сякаш не знаят...
Но ето как изглеждаше в един момент класацията на CNET...
Може би пък това състезание между Tesla Model S и BMW M5 не е особено приятно за някои хора:
Има и такива неща в проправящата си път в трудни времена електрическа мобилност и смятам за редно да пишем и за тях. И още как. Все така положително настроени сме. Харесваме Tesla Model S (без да сме го карали дори), харесваме BMW i3 (въпреки че дори още се води конецпт) и очакваме с нетърпение момента, в който ще ги покараме и ще ни се удаде възможност да ги оценим. Докато това стане, ще го караме на блогове и мисли, може дори да попадаме на още странни изказвания, като това на г-н Кранц, и ще търсим полезни и интересни за споделяне с вас неща около всички електромобили.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че е полезно, ефективно, практично и качествено.