Понеделник, 14 Януари 2013 14:28

Германски електромобили почти няма, но ръст на продажбите – да!

От
elektricheski volkswagen e-golf 2012
Тестов вариант на електрическия Volkswagen Golf – Снимка: teslamotorsclub.com

През 2012 г. в Германия има ръст на регистрациите на електромобили.

Електро моделите на германските автопроизводители все още са с представка "ще", с изключение на Opel и някои засега по-скоро тестови варианти като електрическия Mercedes-Benz Vito. Това очевидно не спира германците да си купуват електромобили, дори повече от преди. Може да не е много, но през изминалата 2012 г. регистрациите на електрически и хибридни коли в Германия отбелязват доста приличен ръст. Остава да видим дали "родните" (там) модели ще стимулират електрическата мобилност в Германия и, разбира се, в много други страни, където германските авто марки са на почит...

В скорошния ни блог за електромобилите на Volkswagen решихме да ви предложим и анкета на тема "Ще стане ли VW електромобилен лидер до 2018?", каквато е заявката на компанията. Може би логично предвид факта, че германците все още почти не присъстват на електромобилния пазар, за разлика от французите и японците, повечето гласове не са утвърдителни. И все пак, ето че от наскоро публикуваната статистика за миналата година се вижда, че в Германия има не малък ръст на регистрациите на електрически и хибридни автомобили. Ето колко точно:

Година Електромобили Хибриди
2011 2,154 12,622
2012 2,956 21,438

Общият брой коли за 2011 г. е 3.17 милиона, а за 2012 г. 3.08 милиона – при общ спад, електромобилен ръст. Така е, алтернативните коли сега са само капка в морето – няма да стане толкова бързо, колкото на мнозина им се иска.

Да видим как са продажбите по марки и модели през декември 2012 г. в Германия:

  1. Nissan LEAF: 30
  2. Citroen C-ZERO: 30
  3. Mitsubishi i: 19
  4. Opel Ampera: 15
  5. Peugeot iOn: 2
  6. Chevrolet Volt: 1

И през цялата изминала година:

  1. Opel Ampera: 828
  2. Citroen C-ZERO: 454
  3. Nissan LEAF: 451
  4. Peugeot iOn: 263
  5. Mitsubishi i: 96
  6. Chevrolet Volt: 25

Като цяло посоката на германците очевидно и вероятно логично е към "преходните" плъгин хибриди, както се вижда от политиката на VW, например. Японците пък вече са на етап подобряване на Nissan LEAF, а Renault пусна и четвъртия електромобил (ZOE) в своята гама. Вероятно германските марки ще наваксат бързо след като техните електрически модели се появят на пазара, но това ще разберем най-рано след година, когато вече трябва да има поне по един електро модел на големите концерни. Любопитни сме какъв ще е интересът към електрическия Golf, например, но погледите ни определено са насочени и към нови "начинания" като BMW i3.

[От: Mein-elektroauto]

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 1243 пъти Последна корекция Понеделник, 14 Януари 2013 15:40
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.