Германски електромобили почти няма, но ръст на продажбите – да!
От Мартин ХаджистойковПрез 2012 г. в Германия има ръст на регистрациите на електромобили.
Електро моделите на германските автопроизводители все още са с представка "ще", с изключение на Opel и някои засега по-скоро тестови варианти като електрическия Mercedes-Benz Vito. Това очевидно не спира германците да си купуват електромобили, дори повече от преди. Може да не е много, но през изминалата 2012 г. регистрациите на електрически и хибридни коли в Германия отбелязват доста приличен ръст. Остава да видим дали "родните" (там) модели ще стимулират електрическата мобилност в Германия и, разбира се, в много други страни, където германските авто марки са на почит...
В скорошния ни блог за електромобилите на Volkswagen решихме да ви предложим и анкета на тема "Ще стане ли VW електромобилен лидер до 2018?", каквато е заявката на компанията. Може би логично предвид факта, че германците все още почти не присъстват на електромобилния пазар, за разлика от французите и японците, повечето гласове не са утвърдителни. И все пак, ето че от наскоро публикуваната статистика за миналата година се вижда, че в Германия има не малък ръст на регистрациите на електрически и хибридни автомобили. Ето колко точно:
Година | Електромобили | Хибриди |
2011 | 2,154 | 12,622 |
2012 | 2,956 | 21,438 |
Общият брой коли за 2011 г. е 3.17 милиона, а за 2012 г. 3.08 милиона – при общ спад, електромобилен ръст. Така е, алтернативните коли сега са само капка в морето – няма да стане толкова бързо, колкото на мнозина им се иска.
Да видим как са продажбите по марки и модели през декември 2012 г. в Германия:
- Nissan LEAF: 30
- Citroen C-ZERO: 30
- Mitsubishi i: 19
- Opel Ampera: 15
- Peugeot iOn: 2
- Chevrolet Volt: 1
И през цялата изминала година:
- Opel Ampera: 828
- Citroen C-ZERO: 454
- Nissan LEAF: 451
- Peugeot iOn: 263
- Mitsubishi i: 96
- Chevrolet Volt: 25
Като цяло посоката на германците очевидно и вероятно логично е към "преходните" плъгин хибриди, както се вижда от политиката на VW, например. Японците пък вече са на етап подобряване на Nissan LEAF, а Renault пусна и четвъртия електромобил (ZOE) в своята гама. Вероятно германските марки ще наваксат бързо след като техните електрически модели се появят на пазара, но това ще разберем най-рано след година, когато вече трябва да има поне по един електро модел на големите концерни. Любопитни сме какъв ще е интересът към електрическия Golf, например, но погледите ни определено са насочени и към нови "начинания" като BMW i3.
[От: Mein-elektroauto]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.