Сряда, 23 Януари 2013 10:29

Повече километри за BMW i3 с двуцилиндров двигател от мотоциклет

От
bmw_i3_range_extender_udalzhitel_probeg
Това е мястото, предвидено за двуцилиндровия двигател за удължаване на пробега на BMW i3

Ако тривиалните 150 км не ти стигат, ще можеш да си вземеш BMW i3 с удължител на пробега.

Интересният i3 с четирите наполовина стъклени врати нещо позачезна в последно време. Май, очаквано (поне за мен) BMW няма да рискува – кой би се занасял с негово величество клиента? Машината просто върви много бавно. В последната година често хвърлях око на коментарите на Facebook страницата на BMW i – е, там често можеха да се видят призиви към компанията "да разкара" тези екстравагантщини. Уви, все искаме нови неща, ама като ни ги осигурят и панически се хващаме като удавник за сламка за "старото и изпитано" гребло наречено скука. Нищо де, то си е така, но пък ето че има още нещо покрай i3 – BMW потвърди, че ще предлага електромобила с опция за удължен пробег. Някои може и да не повярват, но става дума за двуцилиндров двигател от BMW мотоциклет...

Но за какво му е този чисто нов електромобил такава добавка? И интересното, е, че в BMW не само знаят защо му е, ами и какво ще й е търсенето. Така смята i-шефът на отдела за разработки Херберт Дийс, който официално потвърждава, че опцията за удължаване на пробега ще се предлага още от старта на i3 продажбите в края на годината. Цената не е ясно, но тя и тази на самия електромобил още не е известна. Но думата ми беше за интересното и то е, че според Дийс в началото на продажбите над 50 процента от клиентите ще си поръчват i3 с пакет за удължаване на пробега, след което процентът ще се стабилизира на 20.

Предварителната информация за BMW i3 гласи, че пробегът ще бъде в рамките на 100-150 км. О, да, това наистина започва да звучи тривиално. Толкова са ни набити в главите тези 150 км вече, че после 350-400 ще ни изглеждат като "1000 коня" Laughing. Но пък, като не могат да ги докарат с батерията тези 400 км, ето ти спасение – двигателче с генераторче да прави ток в движение. Така, BMW i3 би трябвало да изминава общо до около 400 км. Или поне така каза Дийс миналата седмица на автосалона в Детройт.

Двигателят от BMW мотоциклет е поместен под багажника (виж снимката) и е свързан с генератор, който презарежда батерията. И за да отличим нещата от {tooltip}зареждаем хибрид{end-link}След изчерпване на енергията е батерията този тип коли се задвижват от бензиновите си двигатели{end-tooltip}, при i3, като и при други електромобили с удължен пробег, двигателят с вътрешно горене не задвижва директно колелата, а генератора, който дава ток за батерията и от там за задвижващия електромотор.

Мисля, че хората ще си поръчват колата с удължител на пробега, заради притесненията си от тези 150 електрически километра, но по-късно ще установяват, че много рядко използват добавката.

  Херберт Дийс

Е, това ми хареса и е функция на прогнозата за 50% в началото и 20% по-натам (с поръчване на опцията). Защото i3 си пасва идеално на дневните ни нужди за придвижване в населени места. Но пък, ако си имаш и генераторче, може да мръднеш спокойно и по-надалеч, през уикенда, например. До там, обаче, защото Дийс добавя, че "за онези, които смятат да използват удължителя на пробега ежедневно, вероятно i3 не е правилният избор – за тях е по-подходящ зареждаем хибрид."

Всичко е въпрос на избор, разбира се. При очаквана цена някъде в порядъка на 40,000 опцията за удължаване на пробег със сигурност ще добави някоя и друга хилядарка отгоре, но при 40, колко са още 2-3, пък и, хей, всичко е въпроса на избор. Опитвам се да си представя дали ще има хора, които взимат i3 без генератора и ако им свърши някой път някъде тока да си казват "ехх, защо не го взех с удължител". То, не че не може да си караш електромобила "на резерва" като бензиновата кола, ама не е много добра идея и се надявам бъдещите електромобилисти да са наясно от самото начало с това.

Това е, приятели, BMW i3 ще може да се кара и до 400 км, макар и не само на ток, така че имате избор – остава да го направите, като му дойде времето!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 2058 пъти Последна корекция Сряда, 23 Януари 2013 12:58
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.