Първият изцяло електрически Volkswagen официално след септември 2013
От Мартин ХаджистойковТова е малко странно, би казал човек, който следи нещата около концептуалния електромобил на VW, защото той беше показан още на Автосалон Франкфурт 2009 и сега, четири години по-късно, пак говорим за дебюти, демонстрации и автосалони, но продажбите все още не идват. В няколко блога в последните месеци казвахме, че те ще стартират през лятото на 2013-та, но ето че сега поне има официална информация – VW e-up! беше показан днес в производствен вариант, но ще може да се купи по някое време след салона във Франкфурт през есента...
Volkswagen e-up! визитка | |
---|---|
Мощност макс. | 60 кВ (82 кс) |
Батерия Li-ion | 18.7 кВтч |
Пробег | до 150 км (NEDC) |
Ускорение 0-100 км/ч | 14 сек. |
Макс. скорост | 135 км/ч |
Тегло | 1,185 кг |
Бързо зареждане | до 80% за 30 мин. |
Но важното сега е, че "първият изцяло електрически производствен модел" на VW е официално потвърден, при това с четири врати, четири места и дизайн, който повече няма да бъде променян, докато не дойде време за обновяване.
Сега вече знаем и точните технически параметри, които за удобство сме изнесли в табличката отдясно. Те са типични за голям производител на този етап от развитието на електромобилите, с максималните 150 км пробег или пък зареждане на батерията до 80% за 30 минути, но впечатление правят по-малката мощност (съответно бавно ускоряване) и по-ниското тегло.
С 18.7 кВтч капацитет литиево-йонната батерия също е в златната среда, без да пропускаме факта, че 150-те км пробег, които осигурява, са по Новия европейски цикъл на шофиране. Практиката показва, че реалният пробег е по-малък, но колко точно вероятно ще разберем към края на годината.
Volkswagen e-up! е сред електромобилите, които се зареждат там, където обикновено правим това и сега, с бензин или дизел, за разлика от други като Renault ZOE, чийто заряден порт е под предната емблема. Но по-важното в случая е, че първият електромобил на VW има и опция за бързо зареждане.
Външно e-up! се отличава със светодиодните извивки в предната броня точно под фаровете, между които няма решетка. Нито радиаторна, нито никаква . Да, при електромобилите няма излишни елементи, които пречат на аеродинамиката.
Вътре... вътре човек е като във Volkswagen – семпло, функционално и, надяваме се, удобно. Снимката на интериора казва всичко.
И в заключение, прес съобщението на VW по повод днешното представяне на e-up! завършва така:
През есента, e-up! ще отпразнува своята панаирна премиера на Международното автошоу във Франкфурт и може да се поръчва след това.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.