За щастие днес не предизвикахме нито една катастрофа, а имаше много варианти да се случи – цял ден тест драйв за медии с Рено Туизи и всеки казваше едно и също – "счупиха се да ме снимат с телефони и да гледат опулено". А автосалонът тепърва предстои...
Туизи няма прозорци. И радио няма (но колони да, плюс айфон порт). Вози твърдо, отзад си като на скутер или мотор и дъждът може да те пръска докато се возиш, особено ако има вятър. Днес валя не малко дъжд. Но да видиш как журналисти се редят на опашка, чакат си реда и питат дошъл ли е и се качват в малкия отворен Туизи въпреки черните облаци и на моменти силния дъжд... Това беше невероятно за гледане!
Показвахме на всеки, че на седалката има дупка – ако се намокри, да може водата да изтече през нея . Супер за морето – и с мокър бански да си, сядаш и не ти пука. Някои журналисти сядаха на влажната седалка също без да им пука – тръпката май надделяваше над всичко. А чифт красиви дамски крака обхванали предната седалка? Ей това беше секси!
Отговаряхме на много въпроси, смяхме се много с екипа на Рено и всички, които дойдоха да пробват, а постепенно едно нещо взе да прави все повече впечатление. Почти всички на слизане от колата се хилеха и изтърсваха непринудено "Егати кефа". Фразата се повтаряше и повтаряше и когато най-накрая някой каза "супер кеф", си отдъхнахме, че няма някакъв общ заговор .
Зареждахме Тузитата по малко след всеки тест драйв – батериите много обичат да ги възбуждаш така за по няколко минути. Още в началото установихме, че една обиколка до детелината за Младост, обратно до Горубляне и станцията взима 7-8 минути и също бързо установихме, че има много различни стилове на шофиране. Понякога колите се връщаха само с 4-5% по-малко заряд, друг път с 10, а имаше и рекорди от типа на 17-18% надолу.
Накрая, като приключихме, врътнахме и ние по едно кръгче. Резултатите? Както винаги откриване на неподозирани възможности или пък шофиране с минимално количество ток. Ето какво се случи:
Стефо Николов направи проба (всъщност) още през деня и когато се върна, се оказа, че е карал Туизи 92. Е, да, то е Туизи 80, заради максималната скорост от 80 км/ч, но вече става ясно защо нашият вариант е 92... .
Когато дойде моят ред ръмеше, но кой ти гледа... ток и айдеее. Ускорявах плавно, отпусках често педала за ускорение и си регенерирах енергия като пич, но когато след мен се качи Теди от А1Еко, който кара електромобил от три години и си би камшика като фурия, решихме, че ще върне електромобила изцеден. Твърдо не – десет минути по-късно всички вперихме поглед в екрана и какво да видим, само един процент надолу. Ей на това му викаме рекуперация. На връщане пък, още пред Метро се оказах зад стар седан (хайде да не споменавам марки) и хапнах такова количество нафта под формата на черни облаци, че тотално забравих за иначе готиното ми електромобилно преживяване. На баирчето на излизане от Горубляне реших да го резна и мъникът направо ме изуми - изряза се нагоре като пила. Отървах се от димката.
Супер много впечатления от деня, яко смях и кеф и за да караш и ти Туизи като нас, когато дойдеш и се качиш, просто използвай спирачката по-малко и я натискай леко – отпускай десния педал по-отдалече, Туизи ще намалява сам и ще си връща енергия в батерията. Пробвай си го на ускорение, само помни, че рязкото дърпа доста енергия. Скачай на сопките като в обикновена кола и не печелиш нищо – ще събираш обратно много по-малко енергия.
Всичко останало ще ти обясним на място и дано да можеш да дойдеш – хайде, имаш почти десет дена на разположение и ако си като нас, значи има голям шанс бързо да заобмисляш покупка.
Ето кога ще правим Туизи тест драйв:
- Дати: 15-23 юни, 2013
- Място: Соларна зарядна станция пред Интер Експо Център
- Часове: 12:00-13:00 и 18:00-19:00 всеки ден
По мрежата вече има тонове Туизи снимки от събитието и в следващите дни ще станат много повече. Едва ли ще пропуснеш да си направиш и ти. Пък и ние снимаме безплатно .
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.