BMW i3 краш тест резултати – по-добре да не се срещаш с предния капак
От Мартин ХаджистойковBMW i3 получи четири от пет възможни звезди на Euro NCAP краш тестовете.
Като цяло BMW i3 се представя добре на краш тестовете, като защитава по-адекватно хората вътре от тези отвън...
Четири звезди са общият резултат. По-конкретно BMW i3 получи:
- 86% за възрастни пътници;
- 81% за деца;
- 57% за пешеходци;
- 55% за асистенция за безопасност.
Не трябваше ли да е доста по-добре с карбона?
Такива бяха очакванията, предвид целта на карбоновата структура на i3 – да бъде повишена здравината. Затова резултатът е малко изненадващ и ще потърсим информация за това, която да споделим.
Повече от всичко значение в тази модерна кола има фактът, че тя е до голяма степен изработена от карбон. Затова подробностите за отделните тестове са важни:
Възрастни пътници. Предните места са добре защитени при челен удар. Според датчиците по манекените, колената и бедрата на шофьора и пътника са добре предпазени. BMW твърди, че хора с различна големина и в различни позиции/ ще получават идентично ниво на сигурност. Пре теста със страничната бариера, i3 има максимален брой точки, с добра защита за всички части на тялото. В по-тежкия тест за страничен удар в крайпътно дърво или стълб, датчиците отчитат слаба защита на гръдния кош. И накрая, предните седалки и облегалките за главата осигуряват посредствена защита срещу камшичен удар или такъв отзад.
Деца. Тук тест е с две седящи на обратно кукли – имитиращи дете на година и половина и на три години. При динамичните тестове колата получава максимален брой точки за защита и на двете кукли, с минимална вероятно за контакт с части от интериора при страничен удар. Шофьорът обаче не разполага с достатъчно информация за статуса на въздушните възглавници. Съответно рискът от поставяне на дете на шофьорската седалка, без деактивиране на еърбега, е ясно обозначен в колата.
Пешеходци. Бронята получава максимален брой точки за защита на краката на пешеходците и добри общи резултати за всички зони. Положението с капака обаче е изненадващото – за защита в тази зона i3 не получава никакви точки, защото капакът осигурява посредствена до средна защита за главата, а резултатите в основата на челното стъкло и покрай твърдите му колонки са слаби.
Асистенция за безопасност. С електронен контрол на стабилността i3 покрива тестовите изисквания на Euro NCAP. Стандартно, има индикация за не закопчан преден колан, но не и за задните. Има и опция колата да предупреждава за превишена скорост, но тестовете показват, че тя не се очаква да покрие изискванията на Euro NCAP за подобни системи.
Ето, сега е ясно, че предният капак е причина за не до там добрите резултати. Изглежда хората вътре в i3 са по-защитени от тези отвън. На теб как ти изглеждат нещата с безопасността на електрическото BMW?
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.