Препускането през суровите терени на рали Дакар може да е предизвикателство само по себе си, но латвийците от OSCar са решили да дръпнат бика за рогата, като се опитат да спечелят ралито с електромобил. Колата им всъщност е електрифицирана версия на задвижвания с LS мотор на Chevrolet LS e3 всъдеход на компанията.
Рали Дакар е известно с трудността си и за пилоти и за коли и причината е в неговите 9,000 километра терени, по които участниците се сблъскват с едни от най-трудните условия в Южна Америка. Ралито често се оказва твърде тежко дори за най-силните и издръжливи двигатели с вътрешно горене. Без да споменаваме предизвикателствата, които стоят пред пилоти и машини. И макар тези трудности все още да не са дали отражение върху производителя, от компанията планират да изпратят съпровождащ камион и изцяло бензинов e3, за компания на хибрида в ралито.
Максималната скорост от 142 км/ч може да не впечатли никой, но ако данните, изнесени от компанията са достоверни, скоростта няма да е проблем за колата. Хибридът на OSCar черпи енергия постоянен магнитен мотор, който генерира 180 и 315 к/Вт и има въртящ момене от 370 и 590 lb. ft.
В помощ на eO в изминаването на дълги разстояния, колата ще разполага с бензинов двигател от Nissan, който всъщност ще работи като генератор. Регенеративната система от батерии ще помага на генератора да зарежда батериите. От OSCar твърдят, че в ситуации на леки отклонения eO ще върви около 250 км. Това разстояние може да се намали наполовина, в случай ба високо налягане.
Вероятно ще трябва да почакаме, за да разберем.