Сряда, 13 Юли 2011 09:00

Better Place: нужна е смарт мрежа за зареждане на електро коли

От
Умното зареждане на електромобили е ключов фактор

Better Place: Самото "Зареждане" на един милион електрически коли с литиево-йонни батерии може да добави $750 милиона годишно в едрови енергийни разходи, освен ако не се въведе "Умно зареждане", показва съвместно проучване, извършено от PJM и Better Place. Подобно, потребителите, които предпочетат ценообразуване според времето, през което се консумирали енергия плащат по-малко – но то е в рамките само на 10% годишно; едровият енергиен бизнес все така ще усети ефекта само от това зареждане...

"Заради ад хок типа и невъзможността да се предвиди кога всяка електрическа кола ще бъде зареждана, ще се появят допълнителни $750 милиона в годишни разходи неравномерно по отношение на пазарни участници и потребители".

Обратно, 'умното зареждане' на един милион електро коли чрез централен мрежов оператор може да свали разходите наполовина увеличението на едрови енергийни разходи, в сравнение с простото зареждане и отчитане по време, като в същото време ще намали с една-пета разходите за придвижване.

Съвместното проучване на PJM и Better Place анализира влиянието на един милион електрически коли върху MidAtlantic States мрежата. Проучването моделира пазара и ценовото влияние на един милион електромобила и свързаната зарядна инфраструктура. Областта Вашингтон - Балтмор е избрана за модела, защото вече изпитва сериозни проблеми със задръствания и е целева зона за въвеждане на електрически коли.

"Умно зареждане е възможно, когато има координация в реално време между централно управлявана мрежа, която ще осигурява приоритетност и различни тарифи за зареждане", смята Шантал Хендързак, главен мениджър по приложими решения на PJM.

Сам Джафъл, мениджър по изследователска дейност на IDC Energy Insights, коментира: "Повечето собственици на електромобили ще искат да зареждат своите коли според собствените си нужди, но автоматизираното зареждане в голям мащаб ще бъде скъпо за всички — за шофьора, за електро компанията и за електроразпределителното дружество. Един модел с централно управление може да доведе до значителни съкращения на разходите и много по-стабилна мрежа, без нуждата от отчитане на индивидуалните нужди на собствениците на електрически коли."

"Докато много от предимствата на електрифициране на транспорта са добре известни, като ценова стабилност и резервен капацитет, проучването на Better Place – PJM разкрива, че управляемото зареждане може да оптимизира връзката между електромобилите и  мрежата, намалявайки до минимум капиталовите разходи, при максимална надеждност на мрежата", според Роби Даймънд, президент и изпълнителен директор на Electrification Coalition (EC). "САЩ трябва да работят за максимално увеличение на тези ползи, за да станат електромобилите истински актив на икономиката и националната сигурност". Няма причина да не го правят останалите страни, включително и България, бихме добавили ние.

Целта на проучването е да се демонстрира стойността на "Оператор (агрегатор) на електромобилна мрежа", който управлява зареждането на електромобили, както и влиянието върху едровия енергиен пазар, производствените цени и съпътстващите услуги. Цялото проучване в оригинал ще откриете на адрес: http://btrp.lc/fXd

Better Place е мрежа за електрически коли, която прави шофирането по-достъпно, удобно и устойчиво чрез революционен модел за замяна на батерии. Better Place изгражда инфраструктура и интелигентна мрежа, за да осигури набор от услуги на шофьорите, да спомогне за широко възприемане на електромобилите и да оптимизира енергийното потребление. Мрежата на Better Place отчита и преодолява ограниченията във възприемането, като осигурява неограничен пробег по удобен и достъпен начин. Компанията работи с всички части на транспортната екосистема, включително автопроизводители, доставчици на батерии, енергийни компании и публичния сектор, за да създаде цялостно решение. Базирана в Калифорния и частна собственост, Better Place има оперативни компании в Израел, Дания и Австралия.

Прочетено 1256 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 12:48
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.