Компоненти (212)
Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Нови безжични зарядни от BMW и Siemens на Hannover Messe
От Мартин ХаджистойковМоже би повече хора ще се заинтересуват от развитието на тази технология при електрическите коли, ако на тяхно разположение има по-добра и разпространена технология. В момента например, шофьорите на електромобили все още трудно намират къде да зареждат своите коли и ако успяват, трябва да използват кабел за целта. С работата на Siemens и BMW в това направление обаче, нещата вече не седят по този начин...
Веднага започваме с уговорката, че за момента това е най-скъпият вариант на окомплектоване за електромобил - с литиево-йонна батерия (Li-ion). Като съотношение с оловно-цинковата например, цената е 2:1. Това е не случайно, а тук ще се опитаме да изтъкнем основните плюсове на модерната, съвременна и все по-налагаща се сред автопроизводителите литиево-йонна батерия.
Електрическите коли могат бъдат заредени бавно или бързо. Най-често използваният начин е зареждане през нощта, което обикновено отнема 6-8 часа. Бавното зареждане се прави с трансформатор за намаляване на напрежението и токоизправител за зареждане на клетките. Бързото зареждане обикновено изисква използването на променлив ток, но по този начин за 10 минути може да се постигне 50% зареждане.
Като се има предвид обхвата на националната мрежа, в сравнение с другите зелени горива е относително лесно да се инсталират станции за презареждане с ток.
Автогигантът Daimler и световният производител Bosch, обявиха плановете си за създаване на съвместно предприятие (joint venture), за разработка и развитие на електрически двигатели и технологии.
Електроди, направени от наноструктурирана метална пяна
Технологиите на батериите се подобряват бавно, но сигурно и въпреки че за много от нас напредъкът може да изглежда слаб, подобряването на енергийната плътност и скоростта на зареждане с течение на времето се развиват добре. Едно от последните открития се отнася до направата на електроди от наноструктурирана метална пяна, която значително подобрява бързината, с която батерията може да се зарежда или разрежда.