В този блог: Уругвайският старт от първия сезон на Formula E премина покрай плажа на Пунта дел Есте.С тренировки, квалификации и състезание в един ден, третото състезание от календара на Formula E беше много натоварващо за отбори и пилоти. В края на надпреварата в Пунта дел Есте първи пресече финала Себастиен Буеми, донасяйки и първа победа за отбора на e.dams Renault...
За разлика от предишните състезания това стартира директно, без загряваща обиколка, а другата промяна е, че пилотите можеха да използват своя "фен бууст" (допълнителна 50 кВт мощност за 5 секунди) още от самото начало.
Победителят от миналото състезание Сам Бърд имаше проблеми в квалификацията и стартира от най-задната част на колоната. Иначе стартът беше безпроблемен и на първия завой нямаше инциденти, но намиращият се на първа позиция Верн превъртя гуми и изгуби челната позиция в полза на Нелсън Пике.
Лукас ди Граси пък беше притиснат до стената и загуби няколко позиции, а Ник Хайдфелд използва своя фен бууст в третата обиколка и успя да спечели място. Обиколка по-късно Сам Бърд отпадна, което наложи първо излизане на кола на сигурността (BMW i8).
По радиото се чу как Верн се оплаква, че неговият фен бууст не работи, но в 13-та обиколка след много натискане той изпревари Пике и си върна челната позиция. В резултат в батерията му имаше по-малко заряд отколкото в тези на повечето от останалите болиди.
В 17-та обиколка Стефан Саразен се удари и това наложи повторно излизане на кола за сигурността. Този инцидент беше от голямо значение за развитие на състезанието, защото стана в средата на гонката, когато пилотите влизат в бокса, за да се преместят в зареден болид и да продължат.
След смените Ник Хайдфелд излезе начело след като Верн попадна в трафик, но стюардите наказаха Хайдфелд за използване на повече от позволената мощност и той трябваше да премине през бокса.
В 20-та обиколка начело беше Буеми, след него Верн и Пике, а Никола Прост също като Хайдфелд получи наказание да премине през бокса. Обиколка по-късно това наказание застигна и Микела Черути от отбора на Трули, а други пилоти трябваше да минат принудително през бокса заради това, че са излезли по-рано от позволеното (мин. 60 сек) след смяна на своя болид.
Матю Брабам отпадна в 27 обиколка след като изпусна задната част на колата си в шикана, което очевидно го съкруши много, а Верн получи проблем в предпоследната 30-та обиколка.
В последните метри преди финала Себастиен Буеми едва удържаше задната част на своята кола и атаките на Нелсън Пике, но опитът му се оказа решаващ в тази битка и той пресече финала първи.
Пике остана втори, но изкачи за първи път на подиумa своя отбор China Racing, а Лукас ди Граси пак се представи отлично и с трето място в това състезание вече е стабилно начело във временното класиране с 68 точки.
Този път и ветеранът Ярно Трули направи добрo състезание и с четвърто място взе ценни точки в надпреварата.
Също ценно беше краткото интервю с човека зад отбора на e.dams Renault, Жан Пол Дрио, в което той сподели:
"От 26 години съм в моторните спортове, но това e нещо специално и различно – нова ера, електро, супер предизвикателства... просто
невероятно интересно."
Съосновател на отбора е и легендата Ален Прост, но добрият пилот не става добър шеф на отбор, защото пилотите са егоисти, а шефовете трябва да мислят за всички и за всичко, както и да са склонни на компромиси. Тандемът така или иначе изведе успешно своя отбор до победата в това състезание и това са чудесни новини за Renault, благодарение на чието българско представителство гледаме Formula E на живо в България.
Следващото състезание е на 10 януари, 2015 г. в Буенос Айрес, когато отново ще седнем пред екраните за поредната наелекитризираща битка на колела.
Ето и временното класиране при пилотите в топ 10 след третото състезание:
- Лукас ди Граси – Audi Sport ABT – 58 т.
- Себастиен Буеми – e.dams Renault – 40 т.
- Сам Бърд – Virgin Racing – 40 т.
- Никола Прост – e.dams Renault – 24 т.
- Нелсън Пике – China Racing – 22 т.
- Жером Дамброзио – Dragon Racing – 22 т.
- Франк Монтани – Andretti – 18 т.
- Карун Чандок – Mahindra Racing – 18 т.
- Хайме Алгерсуари – Virgin Racing – 14 т.
- Ориол Сервиа – Dragon Racing – 14 т.
Пълното временното класиране при пилотите и отборите ще намериш на www.fiaformulae.com
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.