Женева 2012: електромобили – няма 'тия-ония', има i-oniq. От Hyundai
От Маргарита Николова
Доста сме свикнали с моделите на Hyundai, марката много добре се приема на пазара ни - по редица причини. Познаваме колите им - широка гама - но някак си ги приемаме като стандартни, всяка в класа си; надеждни, но не толкова забележими. И така, след концепции, по-скоро класически, с новия електрически i-oniq, корейската марка обявява нова динамична тенденция на автомобилното изложение в Женева; стилистичен подход по отношение на електромобилния сегмент, с атрактивната опция за технология, удължаваща пробега.
Спортен, компактен (4,4м), комфортен за 4 души, с внушителна визия и задвижван от електрически двигател с мощ 109 к сили, впечатляващият електромобил с удължен пробег изминава сто и двайсет км на електрически режим. След като батерията се изчерпи, на помощ 'идва' еднолитров бензинов мотор с три цилиндъра, подпомагащ за достигане на пробег от 700 километра (в комбиниран режим на работа), при това с емисии от само 45 г/км!
Новаторска концепция - дизайн и технологичния - също така потвърждава стремежа към топ-позициониране и заявката за това намерение на марката.
Hyundai i-oniq идва със светодиодни светлини и атрактивен покрив, който предлага малко повече светлина в салонния интериор.
Концепцията i-oniq е създадена, за да отрази новото мислене, което изповядва марка Hyundai. Това е смел дизайн, отвътре и отвън, който провокира съзерцание за бъдещето на автомобилните възможности и задвижваща система, която подчертава един от начините, чрез които ние (може би) ще 'захранваме' бъдещите продукти - всичко това в 'опаковка', която излъчва премиални, I-ва степен качества' - обясни Алън Ръшфорт, вицепрезидент на Hyundai Motor Europe, при представянето на електромобила.
Моделът беше определен веднага за пряк конкурент на Audi A1 е-TRON, с който са в един сегмент, с една и съща технология. Интересно...
Добрият имидж на Hyundai (не само в България), качествените им коли и добрата маркетингова стратегия, осигуряваща стабилно пазарно присъствие, са добри предпоставки за бъдещ успех на i-oniq. Разбира се - 'персоналните' качества на модела, също. Ще го очакваме!
eCars.bg
