Не че рекламите са умрели, но ако искаш хората да видят твой (бъдещ) продукт бързо и безплатно, просто "плъзваш" в мрежата малко информация, някоя и друга снимка или пък видео клипче и интернет вълната го разнася за нула време из целия свят. В ролята на "плъзгач" за новия Volkswagen eGolf сега е чешкият AutoForum.cz, където се появиха снимки на електрическия голф, вече в опаковка от седмо поколение...
Колата ще видим по време на предстоящия Автосалон Женева 2013 (кой лично, кой на снимки ) и ако липсва някаква изненада, тя е в дизайна – външно eGolf не се различава почти по нищо от останалите варианти в седмото поколение на модела. Няма да има изненади и по отношение на техниката – eGolf е с показатели подобни на Nissan LEAF или Ford Focus Electric – засега големите компании или не могат или не искат да представят електро модели от калибъра на тези, които предлага Tesla Motors. Ето някои от основните параметри на VW eGolf:
- Батерия – 26.5 кВтч
- Пробег – до 150 км
- Зареждане – 5-7 ч. (240V)
- Макс. скорост – (ограничена до) 135 км/ч
- Мощност – 85 кВ 115 кс (270 Нм)
- Ускорение 0-100 км/ч – 11.8 сек.
Прави впечатление, че във VW като че са "взели решение" в полза на пробега, вместо на високите скорости – максималната скорост на eGolf (същата като на Ford Focus Electric) е с десетина км/ч по-ниска от тази на директния му съперник Nissan LEAF. Но шофирането на електромобил с над 100 км/ч така или иначе изтощава по-бързо батерията, tа 10 повече или по-малко не са толкова важни в случая – ако иска човек да кара eGolf по магистралата, и със 120 не е чак толкова зле, все пак.
Едно от интересните неща около все още намиращия се в тестова фаза електрически голф е, че далеч преди да излезе на пазара германският електромобил получи много добри отзиви за своите способности. Една специфична похвала е за много добре настроената система за регенеративно спиране с лопатки за командване и настройки зад волана в стил Формула 1. Предвид факта, че все още нямат електро модели на пазара, германците очевидно се подготвят подобаващо – годините тестове ще се отплатят подобаващо.
Настоящата 2013 г. е дебютна за няколко германски електромобила, а Автосалон Женева 2013 е място на което ще видим как ще изглежда и електрическия голф, и новия eUp!, а най-после и BMW i3 в окончателен вид. Продажбите ще стартират в края на годината, но след толкова чакане още няколко месеца най-много да ни нахъсат още повече. В сегашната обстановка в България темата за държавна субсидия за електромобилите не е най-актуалната, но се надяваме да влезе В бюджет 2014, за да получим и ние глътка въздух при покупка на електромобил .
И за финал, ето какви актуални eGolf снимки намерихме в AutoForum.cz:
[От: Green Car Reports]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.