Audi Crosslane Coupe се 'показа' в Париж; ще стигне ли и до магазина?
От Стефан НиколовИнтересен прототип, но кога ще видим зареждаеми хибриди от Audi в производство?
Последната концепция от Audi – двуврат зареждаем хибрид – в момента е изложена на автосалона в Париж. Производителят твърди, че харчи само 1,1 литра на 100 км, с отделяне на емисии CO2 – 26 грама на километър, въпреки че, както обикновено, при зареждаемите хибриди, числата не са съвсем коректни, тъй като всичко зависи какъв процент от пътуването се извършва само в електрически режим. Един от елементите, който прави специален Crosslane Coupe е шасито на колата:
Рамката на компактния Audi Coupe crosslane се състои от три материалa: алуминий, въглеродни влакна с подсилващ полимер (CFRP) и стъклени влакна с подсилващ полимер (GFRP). Концептуалният модел е с тегло (без товар) от около 1.390 кг, включително голямата литиево-йонна батерия.
Какво всъщност има под предния капак?
Задвижващата система се състои се от 3-цилиндров 1,5-литров бензинов двигател, комбиниран с два електрически мотора. Съчетани, те генерират 130 кВт (177 к.с.). Audi Crosslane развива от 0 до 100 км/ч за 8,6 секунди в комбиниран режим на работа, а максималната скорост на хибрида е 182 км/ч.
Литиево-йонната батерия с мощност от 4.17 кВтч – достатъчно за работен интервал от около 86 км в електрически режим.
Двигателя с вътрешно горене е тип TFSI с работен обем от 1.5 литра, осигуряващ мощност от 95 кВт (130 к.с.) и 200 Нм въртящ момент. Трицилиндров e, куплиран с електрически мотор (EM 1), действа предимно като стартер и алтернатор и развива мощност от 50 кВт (68 к.с.).
Електрическото задвижване се осигурява от електромотор (EM 2), със сила 85 кВт (116 к.с.) и въртящ момент от 250 Нм.
За съжаление, нито дума за това дали ще го видим на улицата, дали ще е серийно произвеждан някъде по света, дали е замислен като търговски продукт изобщо или каква цена ще има. Но поне знаем, че инженерите на VW и Audi работят по концепцията 'зареждаем хибрид', така че шансовете са по-скоро обнадеждаващи – да видим сериен продукт, а не само прототипи по изложенията... или?