В този блог: Версията на Nissan Leaf с по-голяма батерия ще има над 360км пробег с едно зареждане, по-голям електромотор и по-голямо бордово зарядно.
Малко след обявяването на новия Nissan Leaf 2018 през септември миналата година се започнаха и спекулациите за това какъв пробег ще има версията на колата с 60 кВт батерия и дали ще успее да достигне по показатели Tesla Model 3.
Е, сега вече знаем какъв е точният отговор на този въпрос. Версията на LEAF с 60 кВт батерия, която се очаква през 2019 (по думите на Nissan), ще бъде с над 360 км пробег по EPA (американската агенция за околната среда) стандарта и ще струва около €35,000 (засега обявен като $35,000 в щатите и оттам евенатуално €35,000 в Европа).
Новият комплект батерии ще се различава значително от предишната технология на Nissan. На първо място, те сменят доставчика на батерийните клетки от AESC на LG Chem.
Новият комплект батерии също е снабден със система за управление на топлината, което ще бъде голяма стъпка напред за Nissan. По-важното обаче е, че всички тези промени биха позволили 100 кВт DC за зареждане, а новият модел ще има и значително по-голямо бордово зарядно.
Ето и едно бързo сравнение между Nissan LEAF 2018 и новият модел, който се очаква в края на тази година
Въпреки че трябва да направи модела достатъчно конкурентен на други електромобили, Nissan очаква LEAF 2019 да се конкурира основно с бензиновите и дизеловите варианти на BMW Серия 1 хечбек, а не толкова с други електромобили като BMW i3 например.
Вече е всеизвестно, че е много по-евтино и по-лесно да се подобри производителността на електромобил отколкото на автомобил задвижван от дизелов или бензинов двигател. Nissan е напълно наясно с това и ще използва електрическите си автомобили в опит да открадне клиенти от премиум марки като BMW.
В Европа приблизително 10,000 коли от Серия 1 се продават всеки месец, така че ще видим дали Nissan LEAF e-Plus ще успее да подобри този резултат.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин