В този блог: Tesla представи официално Model 3 на специална церемония във фабриката във Фримонт тази сутрин.
Голямото чакане приключи, макар и не за всички, но поне за очакващите официалното представяне на Model 3, който беше представен на официална церемония във фабриката на Tesla във Фримонт.
Доста хора се бяха събрали на събитието и атмосфера определено не липсваше. След като докара първата кола на сцената Елон Мъск запозна всички с процеса на производство на Model 3 и продължи споделяйки какво да очакваме от тройката и как и кога ще започнат доставките.
Доста хора се изказаха против това да няма табло зад волана на колата, но Елон сподели, че колата е създадена с идеята да може да се управлява сама, и че в бъдеще няма да има нужда да поглеждаш таблото толкова често, защото вероятно ще гледаш филм или ще правиш нещо друго, докато колата се кара сама.
Мъск сподели също и от какво зависи бързината, с която се произвеждат колите, както и че целта им е да стигнат до 20,000 бройки в производството на месец през декември и до 100,000 по някое време следващата година.
Ако си пропуснал/а да гледаш церемонията по откриването по-долу в статията ще намериш линк към видеото, а сега накратко по-важните неща за опциите, с които идва Model 3.
Единственото нещо, което не разбрахме днес, е капацитетът на батериите в кВтч, но по груби сметки спрямо спецификациите на колата можем да заключим, че малката батерия е около 50-55 кВтч, а голямата в диапазона 70-75 кВтч.
Стандартна батерия
- Макс. пробег с едно зареждане: 354км
- Зареждане на Supercharger: До 210 км пробег за 30 мин
- Зареждане в домашния условия: 50 км пробег на час (240V, 32A)
- Ускорение: От 0 до 100км/ч за 5.6 сек
- Максимална скорост: 210км/ч
Голяма батерия
- Макс. пробег с едно зареждане: 500 км
- Зареждане на Supercharger станция: До 275 км пробег за 30 мин
- Зареждане в домашния условия: 60 км пробег на час (240V, 40A)
- Ускорение: От 0 до 100км/ч за 5,1 сек
- Максимална скорост: 225км/ч
Стандартни аксесоари (за САЩ)
- 240-волтов адаптер NEMA 14-50
- 120-волтов адаптер NEMA 5-15
- J1772 адаптер за публично зареждане
- 20 метров мобилен конектор с чанта за съхранение
Удобства
- Вградени карти и навигация
- Wi-Fi и LTE интернет връзка
- Вход без ключ и дистанционен контрол на климатика с мобилното приложение на Tesla
- Управление с гласови команди
- Възможност за Bluetooth разговори
Колкото до нивото на безопасност на колата, видеото което Eлон Мъск показа по време на церемонията сравняващо Tesla Model 3 с Volvo S60, демонстрира каква е разликата между тестовете на Tesla и Volvo S60, което по думите на Мъск е втората най-безопасна кола в света.
Model 3 разполага със седем камери, предни радари и дванадесет ултразвукови сензори позволяващи технологии за активна безопасност, включително избягване на сблъсъци и автоматична аварийна спирачка, шест въздушни възглавници, тристепенни обезопасителни колани с напомнящи сензори за шофьора и четиримата пътници, антиблокиращи спирачки, електронна спирачка за паркиране, LATCH система за детска седалка и система за следене на налягането в гумите.
Цената на модела със стандартната батерия е $35,000, а на този с по-голямата $44,000. Първоначално ще започнат доставките на Model 3 с по-голямата батерия, а доставките на този с по-малката батерия ще започнат през септември.
Към колата могат да се добавят и други екстри като Автопилот и система за напълно автономно управление, които я оскъпяват с още $8,000, а освен това има и Премиум пакет на стойност $5,000, който включва добавки като: отворен декор от дървесни пори, USB портове на задните седалки, 12-степенна система за регулиране на предните седалки, Премиум аудио система с повече мощност, високоговорители и субуфер, стъклен покрив с ултравиолетова и инфрачервена защита, LED фарове за мъгла и още куп неща.
Системата за автономно управление обаче на този етап няма да бъде достъпна навсякъде, а само на места където вече има действаща регулация за автономни коли.
Гаранция
- 4 години, ограничена гаранция до 90,000 км
- 8 години гаранция за батерията дo 160,000 км (стандартна)
- 8 години гаранция за батерията до 192,000 км (удължена)
Повече за колата, процеса на доставки и пълният списък със спецификации може да намериш на tesla.com, а в мрежата вече има и видео с тест драйв на първите произведени модели, като това пуснато в YouTube канала на Bjørn Nyland засега изглежда най-добро.